۰

تدوین برنامه های بومی برای کاهش آسیب های اجتماعی در شهرستان/ اشتغال، نیاز امروز مددجویان بهزیستی

نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت شهرستان چابهار گفت: تدوین برنامه های بومی برای رفع یا کاهش آسیب های اجتماعی و اجرای آن فراتر از طرح های کشوری نیز باید در دستور کار این مجموعه در شهرستان قرار گیرد.
تدوین برنامه های بومی برای کاهش آسیب های اجتماعی در شهرستان/ اشتغال، نیاز امروز مددجویان بهزیستی
به گزارش چهاربهاران، حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم غلامی ضمن تبریک هفته بهزیستی از عملکرد مطلوب اداره بهزیستی شهرستان تشکر و قدردانی کرد و افزود: خدمت در بهزیستی کاری خداپسندانه است و انجام امور مربوط به معلولان و نيازمندان در جامعه از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی گفت: بهزیستی بهترین مکان برای خدمت رسانی به افراد معلول است و همچنین حمایت های دولت و موسسات و خیره های مردم نهاد سبب شد تا در حال حاضر مشکلات جامعه هدف بهزیستی کاهش یابد.
 
نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت شهرستان چابهار با اشاره به اینکه همه ما در معرض امتحان خداوند هستیم بیان کرد: معلولین و نیازمندان وسیله امتحان شما می باشند که شما علاوه برخدمت به این افراد به امور مربوطه رسیدگی کامل باید داشته باشید.

وی خدمت در بهزیستی را امری معنوی عنوان کرد و گفت: تقویت روحیه افراد، ایجاد امیدواری و افزایش دادن تحمل آنها در برابر مشکلات نوعی امداد روحی و عاطفی است و سبب می شود همزیستی مددجویان در جامعه آرامش بیشتری تامین شود که این امر اجر و ثواب مضاعفی نسبت به کمک های مادی دارد.

حجت السلام غلامی در ادامه سرلوحه قرار دادن احادیث نبوی و سیره پیامبر اسلام در تربیت، آموزش و همه ارکان زندگی تاکید کرد و ادامه داد: هر چه از روش و سنت پیامبران فاصله بگیریم با آسیب های بیشتری مواجه خواهیم شد.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان ضمن ارائه گزارشی از عملکرد اداره بهزیستی در حوزه های مختلف امور اجتماعی، توانبخشی، پیشگیری، مشارکتهای مردمی و اشتغال خواستار توجه بیشتر به جامعه هدف این اداره شد.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان چابهار گفت: عمده‌ترین هدف اداره بهزیستی، توانمندسازی جامعه هدف و کمک به استقلال اقتصادی آنان است که این امر منجر به کشف و تقویت همراه با حفظ شأن و کرامت انسانی آنان خواهد شد.

حسن تاوانه بیان کرد: باز توانی و توانمندسازی افراد و خانواده‌های نیازمند، معلولان و زنان سرپرست خانوار تحت پوشش از اهداف و خط‌مشی‌های این اداره است.

وی توانمندسازی، اشتغال و رفع نیاز به مستمری بهزیستی را یکی از اهداف اصلی برشمرد و تصریح کرد: از دیگر طرح های این سازمان ارائه مشوق های مناسب به کارآفرینانی است که از مددجویان و معولین تحت پوشش به عنوان نیروی کار در مجموعه خود استفاده کنند.

در ادامه این دیدار نماینده انجمن نابینایان به نمایندگی از این قشر به طور خلاصه گزارشی از انجمن در خصوص برگزاری کلاسهای مختلف من جمله خط بریل و جهت یابی را ارائه کرد.

سیما رئیسی گفت: در دوره آموزشی خط بریل که با همکاری انجمن حمایت از کم‌بینایان و نابینایان شهرستان برگزار شد، تعدادی از روشن‌دلان، خواندن و نوشتن خط بریل را آموختند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر کتاب های خط بریل در موضوعات مختلف موجود است، افزود: با افزایش منابع و برگزاری کلاسهای آموزشی می توان به روشندلان، خدمات ارزنده تری ارائه کرد و در راستای شکوفایی استعدادهای آنان گام برداشت.

در دومین روز بزرگداشت هفته بهزیستی رئیس وکارکنان اداره بهزیستی شهرستان چابهار با حضرت حجت الاسلام و المسلمین غلامی نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت چابهار دیدار و گفتگو کردند.

انتهای پیام/

 

 
دوشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۵
کد مطلب: 453889
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *