۰

افزون بر ۲۲ هزار بیمار فشارخونی در سیستان و بلوچستان شناسایی شدند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: ۲۵۰ هزار و ۳۴۷ نفر در محدوده این دانشگاه مورد غربالگری فشارخون قرار گرفتند که ۲۲هزار و ۲۰۵ بیمار با فشارخون بالاتر از نرمال شناسایی شدند.
افزون بر ۲۲ هزار بیمار فشارخونی در سیستان و بلوچستان شناسایی شدند
به گزارش چهاربهاران، سید مهدی طباطبایی اظهار داشت: طرح بسیج ملی کنترل فشار خون بالا با هدف شناسایی افراد و پیشگیری از عوارض فشار خون در افراد بالای ۳۰ سال، زنان باردار و بیماران کلیوی همزمان با سراسر کشور در سیستان و بلوچستان آغاز شده و در ۲ بخش اطلاع رسانی و آموزش از ۲۷ اردیبهشت تا ۱۷ خرداد و تشخیص و درمان از ۱۷ خرداد تا ۱۵ تیر به اجرا در آمده است.
وی ادامه داد: همزمان با اجرای این طرح ۴۴۰ مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی، ۱۴ پایگاه بیمارستانی و ۱۲ داروخانه علاوه بر ایستگاه‌های سیار که در مراکز پرتردد شهر‌ها قابل دسترسی است افراد را از لحاظ ابتلاء به پرفشاری خون سنجش و رقم فشار خون آنان را در سامانه کشوری ثبت می‌کنند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ابتلاء به بیماری‌های قلبی عروقی و آسیب به کلیه‌ها را از جمله عوارض پرفشاری خون عنوان کرد و افزود: در شهر‌های زیر مجموعه این دانشگاه ۴۱۲ هزار نفر دارای بیش از ۳۰ سال سن هستند که ۲ هزار و ۶۰۰ نفر آنان را زنان باردار تشکیل می‌دهند.
وی تاکید کرد: ضروریست مردم در زمان مراجعه به پایگاه‌های اندازه گیری فشار خون شماره ملی و تاریخ تولد خود را ارائه دهند تا امکان ثبت اطلاعات در پرونده الکترونیک سلامت آنان در سامانه یکپارچه بهداشت «سیب» امکان‌پذیر باشد، زیرا این امر به پی گیری وضعیت سلامت آنان در آینده کمک خواهد کرد.
انتهای پیام/ع
سه شنبه ۱۱ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۳۶
کد مطلب: 453828
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *