۰
وزیر امور خارجه کشور در بندر چابهار؛

گوادر و چابهار رقیب نه بلکه دو شریک تجاری اند/ توسعه همسایگان ما پیشرفت ماست/ مدیران ما روحیه هم افزایی با کشورهای خارجی را حفظ کنند

وزیر امور خارجه ایران گفت: امروز در نگاه مدیران چابهار و استاندار سیستان و بلوچستان نگاه رقابتی با کشورهای همسایه ندیدم بلکه نگاهی از نوع هم افزایی دیده شد که بسیار خوشحال کننده بود.
گوادر و چابهار رقیب نه بلکه دو شریک تجاری اند/ توسعه همسایگان ما پیشرفت ماست/ مدیران ما روحیه هم افزایی با کشورهای خارجی را حفظ کنند
به گزارش خبرنگار چهاربهاران محمد جواد ظریف ظهر امروز در در رأس هیأتی به منظور بازدید از پتانسیل ها و زیرساخت های شهرستان چابهار و بازدید از بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری وارد این بندر و مورد استقبال استاندار سیستان و بلوچستان و جمعی از مدیران شهرستان چابهار قرار گرفت.

وی در سفری یک روزه از پتانسیل ها و زیرساخت های چابهار شامل پتروشیمی مکران، اسکله شهید بهشتی، شهید کلانتری، زیرساخت ها و تجهیزات استراتژیک بندر چابهار و از ترمینال مسافری بین المللی بندر بازدید کرد. ‌

وی در جلسه ای که با حضور جمعی از مدیران کشوری و استانی به منظور بررسی راهبردهای منطقه ای و معرفی قابلیت ها و پتانسیل های بزرگترین بندر اقیانوسی کشور در محل بندر شهید بهشتی چابهار برگزار شد، اظهار کرد: سیستان و بلوچستان مرزداران غیوری در ایران می باشند مردم کشور به وجود این عزیزان افتخار می کنند، من در سفر به پاکستان خواستار ارتباط مسافری و تجاری گوادر پاکستان با چابهار خواهم بود.

ظریف با اشاره به پهلو گرفتن اولین کشتی کانتینری از هند در چند روز آینده در بندر شهید بهشتی چابهار تاکید کرد: چابهار یک محل راهبردی برای کشور است چراکه ثبات، امنیت و آرامش را در فشارهایی که به مردم استان وارد شده فراهم کرده است.

وی ضمن خشنودی از هم افزایی مدیران چابهار در ارتباط با کشورهای همسایه تصریح کرد: این اشتباه است که پیشرفت چابهار به ضرر گوادر باشد یا پیشرفت گوادر پاکستان به ضرر چابهار و این نوع تفکر مانع پیشرفت می شود.

ظریف خاطرنشان کرد: این پیشرفت ها باعث دلگرمی برای ماست و این افتخار برای همه کسانی که در خدمت مردم قهرمان سیستان و بلوچستان کاستی ها و کمبودات را رفع می کنند برازنده خواهد بود.

مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در این جلسه تاکید کرد: کنسولگری پاکستان باید از زاهدان به چابهار منتقل شود چراکه تجار ما برای انجام امور کنسولگری خود ۸۰۰ کیلومتر مسیر را طی می کنند و این یک معضل برای آنان می باشد.

بهروز آقایی عنوان کرد: ما در فضای برجام ۳۰ دستگاه شامل ۹ دستگاه جرثقیل‌، ۸ دستگاه مکنده غلات با ظرفیت ۶۰۰ تن و ۱۳ دستگاه انواع تجهیزات بارگیری را خریداری کرده ایم.

وی با تاکید بر ساخت اسکله یک هزار و ۷۰۰ متری در بندر چابهار تشربح کرد: لایروبی ۱۶ میلیون متر مکعب در ساحل بندری چابهار انجام شده و تاکنون ۴۰۳ میلیون دلار بودجه دریافت کرده ایم.

سرپرست فرمانداری چابهار نیز در این مراسم عنوان کرد: ما از گذشته تاکنون از دو ونیم میلیون تن ظرفیت تخلیه کالا به هشت و نیم میلیون تن رسیده ایم و در این بین فولاد و پتروشیمی جزو پروژه های عظیم این مرز و بوم می باشند.

رحمدل بامری با اشاره به اینکه موقعیت بندر چابهار مشابه میامی می باشد تاکید کرد: ما ظرفیت های بی بدیل مرز آبی را در این منطقه داریم به طوری که مرز ریمدان موقعیت و ظرفیتی ست که می تواند تحولی شگرف با ایجاد خط ریلی بین گوادر و ریمدان ایجاد کند.

وی با اشاره به ساخت بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی به عنوان ضمانت امنیتی سرمایه گذاران در چابهار خاطرنشان کرد: در نوروز یک میلیون نفر به چابهار سفر کردند همچنین بالاترین صید و صیادی کشور در این بندر وجود دارد که حضور سرمایه گذاران را تضمین می کند.

انتهای پیام/
پنجشنبه ۲ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۲۳
کد مطلب: 453515
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *