۰
کارشناس امور اقتصادی:

تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند همراهی مردم است/ اجرای راهبردهای رهبری راه برون‌رفت از مشکلات اقتصادی است

کارشناس امور اقتصادی گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی به عنوان یکی از تاکیدات مهم رهبر معظم انقلاب، امروزه بیش از پیش نیازمند همراهی اقشار مختلف مردم برای تحقق این راهبرد اقتصادی است.
تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند همراهی مردم است/ اجرای راهبردهای رهبری راه برون‌رفت از مشکلات اقتصادی است
محمدعلی رحیمی پور در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران، با اشاره به اقتصاد که نیاز واقعی جامعه به منظور توسعه کشور و استقامت در برابر دشمنان است اظهار کرد: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری، یکی از مهم‌ترین معضلات جامعه در سال‌های اخیر مشکلات اقتصادی بوده و همچنان ادامه دارد که مسئولان در کنار مردم برای تحقق آن باید تلاش کنند.

وی با بیان اینکه سال 97 در حالی توسط مقام معظم رهبری به عنوان سال حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شد که طی سال ها گذشته نیز این مفهوم به صورتی کاملاً روشن در نامگذاری ها مدنظر قرار گرفته بود، تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل بدون حمایت از کالای ایرانی معنا و مفهومی ندارد و دو سال پیش نیز در تبیین شعار سال یکی از محورهای مهم آن حمایت از کالای ایرانی و تولید داخلی بود.
 
وی ادامه داد: در سال گذشته نیز شعار اقتصادی؛ اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال بود و در صورت تحقق منجر به افزایش تولید داخلی و کالای ایرانی می شد و لازمه چنین تحولی نیز حمایت از تولید داخل و کالای داخلی است.

این کارشناس اقتصادی بیان کرد: رهبرمعظم انقلاب راهبردهای کلان کشور را به روشن بیان می کند و دولت و مجلس این راهبردها را باید عملیاتی کنند، ضربه های اقتصادی امروز نتیجه بی توجهی به راهبردهای اعلامی دیروز است.

وی گفت: راهبردهای مبارزه اقتصادی روشن است، مردم در تمام صحنه ها مدافع انقلاب و کشور بوده و هستند، مسئولین باید علم مبارزه را نگهدارد و مهره های این جنگ نابرابر را به درستی مدیریت کنند.

رحیمی افزود: همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند برای حل مشکلات اقتصادی باید راهکارهای اقتصادی پیدا کرد نه راهکار های سیاسی و راه برون رفت از مشکلات مذاکره نیست بلکه اقتصاد مقاومتی است.

وی با بیان اینکه در بحث اقتصاد مقاومتی، انتظارات به‌صورت کامل محقق نشده است، بیان کرد: برای تحقق اقتصاد مقاومتی لازم است که مسئولان به توان داخلی تکیه کرده و از درگیری‌های جناحی پرهیز کنند و مردم نیز بحث اشتغال خانگی را مورد توجه قرار دهند، با وجود ذخایر خدادادی در کشور در حوزه اشتغال و تولید به نوعی دچار مشکل هستیم که حل این مشکل اراده مسئولان را در کنار مردم می طلبد.

کارشناس اقتصادی با اشاره به موقعیت شهرستان چابهار و قرار گرفتن بر پهنه بیکران اقیانوس، فرصت منطقه آزاد و صنعتهای مبتنی بر دریا و صنایع دستی اظهار کرد: این شهرستان فرصتهای بسیار بکری برای کارآفرینی و توسعه صنایع کوچک را داراست، عدم تمایل سرمایه گذاران در طرح های تحقیقاتی و ترس از ورشکستگی به دلیل خطر پذیری طرح های اولیه از موانع بسیار بزرگ پیش روی سرمایه گزاران است.

وی ادامه داد: بررسی برخی از طرح های موجود توسط کار آفرینان وعدم تحقق این طرح ها نشان می دهد این شهرستان همانند بیشتر مناطق مشوق های لازم برای راه اندازی و عملیاتی کردن طرح های کوچک اقتصادی توسط کار آفرینان را ندارد؛ صید و پرورش کنترل شده ماهیهای زینتی، پرورش جلبک، ساخت ترشی از جلبک، استفاده از جلبکها در محصولات آرایشی، سوزن دوزی، صدف کاری، تهیه نمک از دریا، صنایع جانبی کارخانه های تن ماهی و صیادی از جمله طرح هایی است که به دلایل فوق امکان راه اندازی آن توسط کارافرینان وجود ندارد.

رحیمی عدم پیش بینی بازار و تامین منابع مالی پروژه و عدم تعهد دولت برای خرید و بازریابی کالای تولید شده یا خرید تضمینی آن و ابهام در ادامه و روند کار از مشکلات موجود در بحث کار آفرینی و سرمایه گزاری در شهرستان چابهار و حتی دیگر مناطق کشور عنوان کرد.
 
به اعتقاد کارشناس اقتصادی؛ امروز برای تحقق عملی اقتصاد مقاومتی راهی جز استفاده از تفکرات انقلابی و مدیر جهادی نداریم و باید مسئولین و نیروهای انقلابی تازه نفس را وارد میدان کرد و از آنها حمایت شود تا مردم ثمره این تفکر را لمس کنند.

انتهای پیام/
چهارشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۲۰
کد مطلب: 453088
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *