سرپرست شبكه بهداشت و درمان چابهار:

توانمندسازی و آموزش مديران رده هاي مياني به معنای مشارکت در ارتقای سلامت است

25 بهمن 1397 ساعت 10:38

سرپرست شبكه بهداشت و درمان شهرستان چابهار گفت: توانمندسازی و آموزش مديران رده هاي مياني به معنای مشارکت در ارتقای سلامت است که در آن اعضای مختلف یک جامعه نیازهای سلامت را تعیین مي كنند.


مسعود اعلائي در حاشيه کارگاه آموزشی «روش تحقیق در نظام سلامت» در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران اظهار کرد: يكي از وظايف مهم نظام سلامت تحرك بخشي و كارآمد سازي بخش هاي بهداشت، درمان و نيز آموزش و پژوهش پزشكي است تا در سايه آن ارتقاي سطح سلامت جامعه ميسر شود.

وی افزود: برای نیل به اهداف طراحی شده به طور گروهی در مورد افزایش کیفیت، دسترسی و اثربخشی برنامه‌های سلامت تصمیم مي گيرند.

سرپرست شبكه بهداشت و درمان چابهار بيان كرد: در همين راستا آموزش مديران اجرايي و اعضاي هيأت علمي دانشگاه ها از اهميت به سزايي برخوردار است.

وي ادامه داد: اين امر تحقق نمي يابد مگر آن كه نظام سلامت داراي فرايندي پويا و هدفمند باشد و توانايي هاي لازم براي اجراي وظايف خود را نيز به دست آورد.

اعلائی هدف کلی از برگزاری کارگاه آموزشی «روش تحقیق در نظام سلامت» در شبكه بهداشت و درمان شهرستان چابهار را افزایش کیفیت، دسترسی و اثربخشی برنامه‌های سلامت عنوان کرد و گفت: تدريس اين دوره سه روزه بر اساس آموزش از طريق عمل است بدين معني كه شركت كنندگان دوره، خود يك طرح تحقيقاتي را تهيه و به اجرا در خواهند آورد.

وی ابراز امیدواری کرد که با برگزاری این گونه کارگاه‌ها که در راستای رشد و بالندگی مديران مياني برگزار می شود، بتوان در آموزش پزشکی تحول لازم را ایجاد کرده و علاقه مندی استادان را برای دستیابی و بروز کردن مهارت‌های آموزشی ترغیب کرد.

کارگاه آموزشی «روش تحقیق در نظام سلامت» سه روزه، با هدف توانمند سازی مديران رده هاي مياني و متخصصين جوان كه در عرصه ي سلامت و خدمات وابسته فعاليت دارند با تدريس "حسين ملك افضلي" رييس دانشكده بهداشت دانشگاه علوم پزشكي تهران در سالن مجتمع آموزش عالي سلامت برگزار شد.

انتهای پیام/


کد مطلب: 453060

آدرس مطلب: https://www.4baharan.ir/news/453060/توانمندسازی-آموزش-مديران-رده-هاي-مياني-معنای-مشارکت-ارتقای-سلامت

چهاربهاران
  https://www.4baharan.ir