۰
سرپرست شبكه بهداشت و درمان چابهار:

توانمندسازی و آموزش مديران رده هاي مياني به معنای مشارکت در ارتقای سلامت است

سرپرست شبكه بهداشت و درمان شهرستان چابهار گفت: توانمندسازی و آموزش مديران رده هاي مياني به معنای مشارکت در ارتقای سلامت است که در آن اعضای مختلف یک جامعه نیازهای سلامت را تعیین مي كنند.
توانمندسازی و آموزش مديران رده هاي مياني به معنای مشارکت در ارتقای سلامت است
مسعود اعلائي در حاشيه کارگاه آموزشی «روش تحقیق در نظام سلامت» در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران اظهار کرد: يكي از وظايف مهم نظام سلامت تحرك بخشي و كارآمد سازي بخش هاي بهداشت، درمان و نيز آموزش و پژوهش پزشكي است تا در سايه آن ارتقاي سطح سلامت جامعه ميسر شود.

وی افزود: برای نیل به اهداف طراحی شده به طور گروهی در مورد افزایش کیفیت، دسترسی و اثربخشی برنامه‌های سلامت تصمیم مي گيرند.

سرپرست شبكه بهداشت و درمان چابهار بيان كرد: در همين راستا آموزش مديران اجرايي و اعضاي هيأت علمي دانشگاه ها از اهميت به سزايي برخوردار است.

وي ادامه داد: اين امر تحقق نمي يابد مگر آن كه نظام سلامت داراي فرايندي پويا و هدفمند باشد و توانايي هاي لازم براي اجراي وظايف خود را نيز به دست آورد.

اعلائی هدف کلی از برگزاری کارگاه آموزشی «روش تحقیق در نظام سلامت» در شبكه بهداشت و درمان شهرستان چابهار را افزایش کیفیت، دسترسی و اثربخشی برنامه‌های سلامت عنوان کرد و گفت: تدريس اين دوره سه روزه بر اساس آموزش از طريق عمل است بدين معني كه شركت كنندگان دوره، خود يك طرح تحقيقاتي را تهيه و به اجرا در خواهند آورد.

وی ابراز امیدواری کرد که با برگزاری این گونه کارگاه‌ها که در راستای رشد و بالندگی مديران مياني برگزار می شود، بتوان در آموزش پزشکی تحول لازم را ایجاد کرده و علاقه مندی استادان را برای دستیابی و بروز کردن مهارت‌های آموزشی ترغیب کرد.

کارگاه آموزشی «روش تحقیق در نظام سلامت» سه روزه، با هدف توانمند سازی مديران رده هاي مياني و متخصصين جوان كه در عرصه ي سلامت و خدمات وابسته فعاليت دارند با تدريس "حسين ملك افضلي" رييس دانشكده بهداشت دانشگاه علوم پزشكي تهران در سالن مجتمع آموزش عالي سلامت برگزار شد.

انتهای پیام/
پنجشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۸
کد مطلب: 453060
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *