۰
مدیرکل کمیته امداد سیستان و بلوچستان خبر داد

۱۵۷ هزار و ۸۰۰ خانوار زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی قرار گرفتند

مدیرکل کمیته امداد سیستان و بلوچستان گفت: در ۹ ماهه امسال ۱۵۷ هزار و ۸۰۰ خانوار زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی قرار گرفتند.
۱۵۷ هزار و ۸۰۰ خانوار زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی قرار گرفتند
به گزارش چهاربهاران، سیدمهدی عبادی ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران در زاهدان اظهار کرد: در ۹ ماهه امسال ۱۵۷ هزار و ۸۰۰ خانوار تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی قرار گرفتند همچنین در بخش دانش آموزی ۴۴ هزار و ۷۰۰ دانش آموز خدمات دهی می شوند که سرانه هزینه هر دانش آموز ۱۰۲ هزار تومان است، ۵ هزار و ۵۴۶ دانشجو  نیز سرانه ۹۰۰ هزار تومانی دریافت میکنند.
وی افزود: در زمینه کمک به رفع سوء تغذیه کودکان زیر6 سال حدود ۱۲ هزار و ۸۰۰ نفر سرانه سبد کالا با هزینه ۹۲ هزار تومان دریافت می‌کنند که بعد از ۶ ماه توسط اداره بهداشت پایش میشوند و اگر سو تغذیه رفع شده بود جایگزین میشود.
عبادی بیان کرد: ۱۰ هزار و ۲۴۷ نفر بیمه زنان سرپرست خانوار در سیستان و بلوچستان داریم که پس از بازنشستگی، مستمری دریافت می‌کنند و از چرخه کمیته امداد خارج میشوند همچنین در زمینه کمک به ازدواج جوانان ۴ هزار و ۸۴۴ مورد کمک شده  و برای دختران ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و برای پسران یک میلیون و ۲۰۰ هزارتومان هزینه می شود.
وی گفت: امسال با پیگیری های فراوان در برای ارائه خدمات کمیته امداد پشت نوبتی نداریم و روزانه مشکلات مددجویان رفع و کارها به روز انجام می شود یک وام ضروری به مبلغ ۵۰ میلیون ریال به مددجویان پرداخت شد که ۴ هزار و ۵۱۷ نفر از این وام استفاده کردند.
مدیرکل کمیته امداد سیستان و بلوچستان بیان کرد: پرداخت تسهیلات هم به مددجویان و هم به غیر مددجویان انجام میشود اما این تسهیلات و ایجاد اشتغال تا زمانی که درآمد فرد به درآمد تعریف شده برسد با نظارت کمیته امداد انجام میشود و اگر این درآمد فرد به این حد نرسد فرد مددجو در چرخه کمیته امداد باقی میماند.
وی گفت: در زمینه مسکن بین کمیته امداد و قرارگاه قدس سپاه تفاهم نامه منعقد شده که سال گذشته قرار شد ۸۸۱ واحد ساخته شود که ۸۰۰ واحد در هفته گذشته در پی سفر معاون اول رئیس جمهور افتتاح شد و امسال ۹۱۹ واحد دیگر قرار است ساخته شود.
عبادی بیان کرد:در بحث مشارکت های مردمی امسال پیشرفت خوبی در زمینه حمایت های مردم داشتیم ۲۹ هزار یتیم در استان داریم که حدود ۲۱ هزار یتیم زیر ۱۸ سال هستند و هنوز ۳ هزار نفر آنها فاقد حامی هستند که امیدواریم در هیات دولت و مجلس تدابیری انجام شود که این ایتام هم صاحب حامی شوند.
وی گفت: کمیته امداد مثل همه دستگاه ها ردیف بودجه دارد که تمام هزینه های ساختمان اداری، کارکنان و غیره از این ردیف بودجه تامین میشود و حتی درآمد یک شهر را نمیتوانیم برای شهرهای دیگر هزینه کنیم.
وی با اشاره به اینکه حدود ۵ و نیم میلیارد تومان زکات در سطح استان جمع آوری شده و مردم به نسبت گذشته مشارکت بیشتری در زمینه زکات دارند گفت: در شهرستان دلگان بیشترین زکات جمع آوری شده اما در برخی مناطق نیز خشکسالی مانع پرداختن زکات توسط مردم شده است.
مدیرکل کمیته امداد سیستان و بلوچستان ادامه داد: با توجه به خشکسالی منطقه سیستان کمیته امداد در این منطقه کارهای ویژه ای انجام داده اما محرومیت ها در این منطقه بسیار زیاد است و نیازمند همکاری همه دستگاه ها است.
عبادی افزود: از جمله اقداماتی که کمیته امداد به دنبال خشکسالی برای مردم منطقه سیستان انجام داده میتوان به توزیع سبد کالای حمایتی مازاد، رسیدگی به خانوارها، آبرسانی با تانکر، ساخت سرویس بهداشتی اشاره کرد.
انتهای پیام/
دوشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۴۹
کد مطلب: 452809
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *