۰
عضو شورا مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان:

دولت توجه بیشتری به تکمیل خط ریلی چابهار - سرخس داشته باشد

عضو شورا مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان گفت: دولت باید توجه بیشتری به تکمیل خط ریلی چابهار - سرخس داشته باشد تا مردم استان‌های شرقی از جمله خراسان رضوی، خراسان جنوبی و سیستان بلوچستان بتوانند از خدمات این پروژه‌های زیرساختی بهره‌مند شوند.
دولت توجه بیشتری به تکمیل خط ریلی چابهار - سرخس داشته باشد
به گزارش چهاربهاران، نورالله ریگی هرمزی اظهار کرد: خط ریلی چابهار - سرخس به صورت یک خطه و برای جابجایی کالا و مسافر در حال ساخت است.
عضو شورا مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان افزود: تکمیل هم‌زمان راه‌آهن سرخس–چابهار در کنار تکمیل زیرساخت‌های لازم در بندر چابهار باعث خواهد شد در منطقه آزاد چابهار شرکت‌های تولیدی صادرات محور فعال شوند و این خود باعث ایجاد اشتغال می شود؛ همچنین فعالیت‌های جانبی که در کنار فعالیت صنعت ریلی  در سیستان بلوچستان ایجاد خواهد شد می‌تواند برای مردم این استان ایجاد اشتغال پایدار کند.
عضو شورا مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان ادامه داد: عملیات ساخت این پروژه از سال ۸۹  شروع شده است ولی متاسفانه با کم توجهی هایی که صورت گرفته، فاز اول پروژه قسمت چابهار _زاهدان  تاکنون کمتر از ۴۰ درصد رشد داشته است.
احداث این زیرساخت ریلی سبب می‌شود تا دسترسی به معادن و بهره‌برداری از آن‌ها مقرون‌به‌صرفه شود و از این طریق مقدمات لازم برای سرمایه‌گذاری جهت فعال‌سازی ظرفیت معادن غنی شرق کشور فراهم شود.
وی گفت: برای همین دولت باید توجه بیشتری برای تکمیل این خط ریلی داشته باشد تا مردم استان های شرقی از جمله خراسان رضوی، خراسان جنوبی و سیستان بلوچستان بتوانند از خدمات  این پروژه های زیرساختی بهره‌مند شوند.
عضو شورا مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان اضافه کرد: در چند روز گذشته آستان قدس رضوی آمادگی خود را برای ورود به این پروژه به وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده است  این نهاد به‌عنوان یکی از بخش‌های غیردولتی توانمند در آبادانی شرق کشور و در راستای اجرای بخشی از مأموریت‌های محرومیت‌زدایی خود می‌تواند به‌عنوان متولی این پروژه راهبردی برای شکوفایی اقتصادی، اشتغال و ارتقاء امنیت در این منطقه اقدام کند.
وی افزود: به همین دلیل پیگیری موضوع مشارکت در ساخت این محور راهبردی نیاز دارد تا آستان قدس تلاش خود را در جهت ورود و تکمیل شدن پروژه داشته باشد و از دولت نیز این توقع وجود دارد که هر چه سریعتر مشکلات و موانع موجود را از بین ببرد.
هرمزی گفت: در قانون بودجه ۹۸ برای تکمیل فاز اول  این پروژه (چابهار _ زاهدان) ۴ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز است در حالیکه  آن چیزی که از بودجه ۹۸ برآورد شده تنها ۱۱۰ میلیارد تومان است یعنی کمتر از ۳ درصد
از طرف دیگر دولت وعده اتمام قطعه اول این پروژه از چابهار تا زاهدان را تا پایان سال ۱۴۰۰ داده است.
انتهای پیام/ فارس
يکشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۴۵
کد مطلب: 452800
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *