۰

صدور بیش از 28 هزار جلد شناسنامه برای فاقدین شناسنامه در سیستان و بلوچستان

مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان گفت: از سال 92 به هشت هزار و 50 پرونده در استان رسیدگی شد که شش هزار و 905 پرونده مورد تایید قرار گرفت و برای 28 هزار و 556 نفر شناسنامه صادر شد.
صدور بیش از 28 هزار جلد شناسنامه برای فاقدین شناسنامه در سیستان و بلوچستان
به گزارش چهاربهاران، رضا راحت دهمرده افزود: صدور شناسنامه برای افراد فاقد مدارک سجلی مراحلی دارد که بعد از تایید آن افراد به اداره ثبت احوال مراجعه و شناسنامه دریافت می کنند.
دهمرده همچنین در ادامه به بحث ازدواج و ثبت آن در اداره ثبت احوال نیز اشاره کرد و گفت: از ابتدای امسال تا کنون 17 هزار و 113 واقعه ازدواج در استان ثبت شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته پنج درصد کاهش یافته، تفاوت سن ازدواج در استان با میانگین کشوری دو سال است.
وی اظهار کرد: یکی از مشکلات در استان ازدواج های شرعی است که ثبت نمی شود، اما طی سال های گذشته ازدواج های قانونی افزایش یافته است.
دهمرده گفت: طبق قانون مدنی هر مرد خارجی که می خواهد با زن ایرانی ازدواج کند باید اجازه قانون را داشته باشد، در صورت تولد فرزند به آن ها گواهی اتباع خارجه تعلق می گیرد و بعد از 18 سال می توانند تقاضای تابعیت داشته باشند، با این وجود مشکل بسیاری رفع نشد و به تازگی اعلام شد که افراد زیر 18 سال هم می توانند درخواست دهند اما هنوز این موضوع در مجلس در دست پیگیری است.
وی به موضوع فوت در استان نیز اشاره کرد و گفت: بیشترین دلیل فوت در استان بیماری های قلبی و عروقی است به گونه ای که 29 درصد مرگ و میری که امسال ثبت شد مربوط به این بیماری ها بود.
مدیرکل ثبت احوال استان بیان کرد: امسال 9 هزار و 891 نفر فوت کردند که پنج هزار و 578 نفر آن ها مرد و چهار هزار و 313 نفر زن بودند.
وی خاطرنشان کرد: در هر شبانه روز 36 نفر در استان فوت می کنند که 95 درصد آن ظرف 10 روز ثبت می شود در حالی که میانگین کشوری این شاخص 98.3 درصد است.
دهمرده ادامه داد: 51.5 درصد جمعیت استان در مناطق روستایی و عشایری زندگی می کنند در حالی که میانگین کشوری آن 26 درصد است، 38.3 درصد جمعیت استان را کودکان سه تا 14 سال، 28.4 درصد را جوانان، 30.1 درصد میان‌سالان 30 تا 64 سال و 3.2 درصد را نیز سالمندان بالای 65 سال تشکیل می دهند.
به گفته وی، از ابتدای امسال تا پایان آذر ماه 70 هزار و 547 تولد در استان ثبت شد که 36 هزار و 281 پسر و 34 هزار و 266 دختر بودند، بالاترین نرخ ولادت با 32.2 درصد در هزار مربوط به استان است، در حالی که در کشور به ازای هر هزار نفر 19 نوزاد متولد می شود.
راحت دهمرده با اشاره به آمار طلاق هم بیان کرد: از فروردین تا پایان آذر ماه امسال هزار و 308 طلاق ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 18.4 درصد کاهش پیدا کرده است، آداب و سنن مردم و طلاق های شرعی در این آمار تاثیر دارد، اما کمترین آمار طلاق در کشور مربوط به این استان است.

انتهای پیام/
دوشنبه ۳ دی ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۵۲
کد مطلب: 452656
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *