۰

از منابع آبی سفره‌های مشترک ایران و پاکستان، فقط طرف پاکستانی برداشت می‌کند

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: اگر بناست حرکت و فعالیت اقتصادی در مرز صورت بگیرد؛ باید در چارچوب قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد و انتظار همراهی و همکاری مردم را در این زمینه داریم .
از منابع آبی سفره‌های مشترک ایران و پاکستان، فقط طرف پاکستانی برداشت می‌کند
به گزارش چهاربهاران، احمد علی موهبتی در شورای اداری سراوان افزود: تسهیل گری برای استفاده مرزنشینان از فرصت مرز از جمله اهداف مجموعه نظام و دولت در استان است .
موهبتی خاطر نشان کرد: توزیع سوخت مرزنشینان نیز می‌تواند کمکی برای مردم باشد به شرطی که منافع آن برای خود مرزنشینان باشد .
استاندار گفت: در اجلاس مشترک مرزی با پاکستانی ها مقرر شد هرگونه اقدام در دو سوی مرز در مدار قانون و با هماهنگی مسئولین دو کشور و با اولویت ملاحظه منافع اقتصادی مردم و معیشت مرزنشینان باشد.
وی افزود: در راستای توجه به مزیت ها و فرصت های هر یک از شهرستان ها و به ویژه مزیت مرز؛ از مرز میرجاوه تا جالق مورد بازدید قرار گرفت .
موهبتی بیان کرد: تلاش می کنیم با توجه به شرایط خاص سراوان و شاخصهای توسعه ای موجود در این شهرستان، اقدامات عمرانی و پروژه های در دست اقدام از جمله ساخت و تجهیز بیمارستان ۲۲۰ تخت خوابی این شهرستان سرعت بیشتری بگیرد تا با کمک این زیرساخت ها مردم هم نسبت به جایی که در آن زندگی می کنند؛ دلگرمی و احساس آرامش داشته باشند .
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: بارقه‌های امید برای توسعه در سراوان از جمله وجود بیش از ۳۵ پزشک متخصص، دانشگاه های فعال،دانشگاه پیام نور و آزاد، بیش از ۶ هزار نفر دانشجو و ۴۲ هزار نفر دانش آموز و رقابت علمی خوب در این شهرستان می طلبد تا مسئولین هم به این شهرستان اهتمام ویژه داشته باشند .
پروژه های آب و برق و زیرساختهای جاده ای استاندارد از دیگر مواردی بود که استاندار سیستان و بلوچستان به آن اشاره کرد و افزود: امیدواریم امسال با تخصیص اعتبارات مورد نیاز، کمبودها و نواقص این بخشها به ویژه آب شرب مردم مرتفع شود .
احمدعلی موهبتی گفت: یکی از تقاضاهای مردم رسمی شدن مرز کوهک است؛ که با توجه به فرصتهایی که به دنبال فعالیت رسمی این مرز و عبور و مرور افراد دو کشور همسایه ایجاد می شود؛ این موضوع در دستور کار است و در آینده نزدیک حتما شاهد فعالیت رسمی این مرز خواهیم بود .
استاندار سیستان و بلوچستان در ادامه گفت: منابع آبی سفره های مشترک ایران و پاکستان که در حال حاضر که فقط طرف پاکستانی از آن برداشت می‌کند؛ نیز در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت چرا که بهره برداری از این چاهها با توجه به قول مساعد وزیر نیرو در سفر اخیر ایشان به استان و پیگیریهای صورت گرفته؛ می‌تواند بستری برای ایجاد اشتغال در حوزه کشاورزی باشد .
وی گفت: بنابر قول وزیر محترم نیرو در سفر اخیر به استان برای برداشت آب چاهکها به منظور استفاده در واحدهای تولیدی از جمله مصارف گلخانه ها و بخش صنعت مانعی نخواهیم داشت .
استاندار نقش دادن به مردم در حوزه اقتصادی و ایجاد امنیت را از مباحث حائز اهمیت دانست و افزود‌: اگر مردم خود هر یک از مناطق استان در امر توسعه مشارکت نکنند؛ امیدی به مشارکت دیگران نیست .
استاندار به مبحث استفاده از کارتهای سوخت پرداخت و افزود: مدیران نفتی کشور قول داده اند تا هفته آینده هیئتی را برای بررسی و تصمیم گیری این موضوع در چارچوب قانون به استان اعزام کنند .

انتهای پیام/
شنبه ۱ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۱۳
کد مطلب: 452637
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *