۰
جزئیات جلسه کمیسیون شوراها؛

الحاق بنادر شهید بهشتی و کلانتری به محدوده منطقه آزاد چابهار تصویب شد

عضو کمیسیون شوراهای مجلس و امور داخلی شورای اسلامی گفت:‌ در جلسه عصر امروز این کمیسیون بررسی لایحه الحاق بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری به محدوده منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی چابهار بررسی و تصویب شد.
الحاق بنادر شهید بهشتی و کلانتری به محدوده منطقه آزاد چابهار تصویب شد
به گزارش چهاربهاران، ابوالفضل ابوترابی درباره جزئیات جلسه کمیسیون افزود: در جلسه عصر امروز طرح ممنوعیت انتخاب یا انتصاب مقامات و مدیران دارای تابعیت مضاعف و مرتبط با کشورهای خارجی با حضور نمایندگان پیشنهاد دهنده طرح و مسئولانی از وزارت کشور، وزارت اطلاعات، وزارت امور خارجه، ستادکل نیروهای مسلح، سازمان اطلاعات سپاه، سازمان بازرسی کل کشور، سازمان انرژی اتمی، دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی و نمایندگان معاونت قوانین و مرکز پژوهش‌های مجلس بررسی شد.
ابوترابی در این کمیسیون طرح ممنوعیت انتخاب یا انتصاب مقامات یا مدیران دارای تابعیت مضاعف و مرتبط با کشورهای خارجی بررسی و نتایج آن به مرکز پژوهش‌های مجلس ارائه شد.
وی افزود: در خصوص موضوع لغو و ممنوعیت انتخاب یا انتصاب دو تابعیتی‌ها در مجلس پنج طرح و لایحه در مجلس شورای اسلامی وجود دارد که در این خصوص یک موضوع کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، یک موضوع به کمیسیون اجتماعی و سه موضوع به کمیسیون حقوقی و قضایی ارجاع شده است ضمن اینکه همزمان مرکز پژوهش‌های مجلس هم در این خصوص فعالیت دارد و نتایج و خروجی نهایی این کمیسیون‌ها به مرکز پژوهش‌ها اعلام خواهد شد و تجمیع آن به کمیسیون حقوقی و قضایی ارجاع داده شود.
عضو کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون حقوقی قضایی کمیسیون اصلی بررسی کننده این طرح‌ها و لوایح است و مابقی کمیسیون‌ها کمیسیون فرعی به حساب می‌آیند. 
انتهای پیام/
چهارشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۳۲
کد مطلب: 452532
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *