۰

بازارچه مرزی آبی پسابندر باید مجدداً راه‌اندازی شود

سرپرست فرمانداری شهرستان چابهار خواستار بازگشایی و راه‌اندازی بازارچه آبی پسابندر شد و گفت: بازارچه پسابندر تنها بازارچه مرزی آبی که در سطح استان وجود دارد که بعد از سال ۹۵ که بازارچه مرزی ریمدان مصوب شد، تعطیل شده است.
بازارچه مرزی آبی پسابندر باید مجدداً راه‌اندازی شود
به گزارش چهاربهاران، رحمدل بامری در جلسه شورای اداری شهرستان چابهار با اشاره به حوزه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در پروژه‌های اقتصادی، اظهار داشت: قطعاً خیلی از سرمایه گذاران در حوزه شهرستان چابهار هستند که در جاهای دیگر این کشور و حتی کشورهای خارجی سرمایه گذاری کرده اند، این توان و ظرفیت در شهرستان چابهار وجود دارد و می طلبد با حمایت همگانی و سرمایه گذاری در این شهرستان با نگاه ویژه اقتصادی مسائل مد نظر قرار گیرد.
سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان چابهار افزود: شهرستان چابهار دارای دو بازارچه مرزی  آبی و خاکی است، مشتمل بر  مرز ریمدان  که با مشکلات زیادی روبرو است اما با همه مشکلات زیرساختی که  بخش مهمی از آن در حال انجام است و با توجهی که استاندار و  معاون وزیر در این حوزه دارند و همچنین دستگاه‌های مربوطه با استقرار و شروع فعالیت‌ها بسیاری از مشکلات اقتصادی مرزی مردم این شهرستان و استان حل خواهد شد.
وی با اشاره به حوزه آبی گفت: سد پیشین با آن همه عظمت و جایگاهش امروز متاسفانه تبدیل شده به یک معضل، معضلی که لاینحل مانده؛ سد پیشین که باید 175 میلیون مترمکعب در آن آبگیری بشود، امروز رسیده به 20 میلیون مترمکعب که 18 میلیون آن رسوب و دو میلیون مترمکعب آب بلااستفاده است.
بامری ادامه داد: پایین دست‌های مجموعه از حوزه سد تا نزدیکی بند شیرگواز که نهایتاً کیلومترها فاصله دارد کمبود آب و مشکلات خاص خودش را دارد و این می‌طلبد که انتقال آب با لوله تا بند شیرگواز و مجموعه زیردستی انجام پذیرد تا نهایتاً مشکلاتی  که کشاورزان این منطقه دارند، حل شود.
وی اضافه کرد:  سد زیردان همین حالت را دارد با 207 میلیون مترمکعب آب پیش‌بینی شده امروز 45 میلیون مترمکعب آب پشت این سد داریم که نهایتاً مجموعه‌های زیردستی، انتقال آب و توسعه شبکه‌های آبرسانی به روستایی و انتقال آب به بخش کشاورزی از خواسته‌های به حق این مردم است.
 سرپرست فرمانداری ویژه چابهار خواستار بازگشایی و راه‌اندازی بازارچه آبی  پسابندر شد و گفت: بازارچه مرزی پسابندر تنها بازارچه مرزی آبی که در سطح استان وجود دارد این بازارچه بعد از سال 95 که بازارچه مرزی ریمدان مصوب شد، تعطیل شده بنابراین از وزیر کشور درخواست داریم که مجدداً  فعالیت بازارچه را در دستور کار قرار دهند.
انتهای پیام/
چهارشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۲۳
کد مطلب: 452528
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *