۰
مدیر کل محیط زیست سیستان و بلوچستان:

برنامه جامع تالاب بین المللی «خورباهو»و خلیج «گواتر» تدوین می شود

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: کارگاه چهارم تدوین برنامه مدیریت جامع تالاب بین المللی «خور باهو» و خلیج «گواتر» در چابهار برگزار شد.
برنامه جامع تالاب بین المللی «خورباهو»و خلیج «گواتر» تدوین می شود
به گزارش چهاربهاران، وحید پورمردان اظهار کرد: کارگاه چهارم تدوین برنامه مدیریت جامع تالاب بین المللی «خور باهو» و خلیج «گواتر» با عنوان پهنه بندی کاربری ها با حضور کلیه ذینفعان و دست اندرکاران دولتی و محلی به منظور تهیه این برنامه در شهرستان چابهار برگزارشد.

وی افزود: هدف از برگزاری این کارگاه ها، بکارگیری مدیریت زیست بومی با مشارکت کلیه ذینفعان در جهت حفظ کارکردها، چشم اندازها و توانمند سازی جوامع محلی با هدف توسعه گردشگری و بهره برداری خردمندانه از منابع تالاب است که بدین منظور ادارات و سازمان های مرتبط با موضوع مدیریت تالاب و همچنین بومیان منطقه به عنوان نمایندگان مردم محلی در این پروسه مشارکت می کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان ادامه داد: پس از برگزاری این کارگاه ها در نهایت کتابچه برنامه مدیریت جامع تالاب بین المللی «خور باهو» و خلیج «گواتر» تهیه میشود که به عنوان یک سند بالا دستی، وظایف و مسئولیت های کلیه ارگان ها در آن مشخص شده است که با تصویب آن در کارگروه آمایش و برنامه ریزی شهرستان و استان اجرای برنامه های آن برای کلیه ذینفعان لازم الاجرا است.

وی تصریح کرد: با عنایت به برگزاری کارگاه های چهارگانه تالاب مزبور، پیش بینی می شود تا پایان سال جاری، برنامه های قابل اجرای مدیریت تالاب به تأییدیه مراجع ذیصلاح برسد و از سال آینده قابلیت اجرایی داشته باشد.

انتهای پیام/
سه شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۵۵
کد مطلب: 452314
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *