۰

کرمان و سیستان و بلوچستان جشنواره مشترک بازی های بومی و محلی برگزار می کنند

رئیس هیات ورزشهای روستایی و عشایری سیستان و بلوچستان گفت : اولین دوره بازیهای بومی، محلی - جشنواره غذا، موسیقی سنتی، صنایع دستی و مسابقه قویترین مردان جازموریان با حضور سه شهرستان دلگان، رودبار جنوب و قلعه گنج با حضور مسئولین کشوری و استانی در بخش جلگه چاه هاشم شهرستان دلگان برگزار می‌ شود .
کرمان و سیستان و بلوچستان جشنواره مشترک بازی های بومی و محلی برگزار می کنند
به گزارش چهاربهاران، امیر براهویی افزود: این جشنواره در آستانه میلاد پیامیر اکرم( ص) با همکاری استانداری سیستان و بلوچستان، استانداری کرمان، فرمانداری دلگان، فرمانداری رودبار، فرمانداری قلعه گنج، اداره کل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان، اداره کل ورزش و جوانان کرمان، هیات بومی محلی سیستان و بلوچستان، هیات بومی محلی کرمان، اداره کل محیط زیست سیستان و بلوچستان،  اداره کل محیط زیست کرمان، سپاه ناحیه دلگان، سپاه ناحیه رودبار، سپاه ناحیه قلعه گنج، شهرداری و شورای اسلامی چگردک جلگه چاه هاشم برپا می شود .
وی بیان کرد: دومین دوره این بازیها در رودبار جنوب در سال آینده برگزار خواهد شد.
براهویی همچنین در ادامه گفت: بازی های بومی و محلی به عنوان بخشی از فرهنگ معنوی این دیار باید برای حفظ هویت ایرانی که متشکل از اقوام مختلف کشور است، حفظ شود. فرهنگی که برگرفته از کار، موسیقی و فعالیت روزمره ایرانیان است و ریشه در خاک این مرز و بوم دارد.
وی خاطرنشان کرد: بازی بومی و محلی با توجه به اینکه ریشه در فرهنگ این آب و خاک دارد می تواند نشاط را به صورت واقعی به جامعه تزریق کند. زیبایی های این بازی ها می تواند خالق صحنه های ماندگاری باشد. با برگزاری بازی های بومی و محلی و در معرض دید قرار گرفتن این بازی ها بسیاری از اشتراکات آنها با بازی دیگر کشورها نمایان می شود.

انتهای پیام/ ایسنا
شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۵۸
کد مطلب: 452281
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *