۰

تدوین شاخص‌های فقر و زنجیره توانمندسازی نیازمندان سیستان و بلوچستان

قائم مقام کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان گفت: به منظور شناسایی افراد لازم الحمایه در شهر، روستا و عشایر و همچنین سیاست‌های احسان و حمایت از نیازمندان مصوب هیأت امنای کمیته امداد امام (ره)مبنی بر تعیین شاخص‌‌های فقر و محرومیت برای شناسایی نیازمندان ، همزمان در کل کشور پروژه شناسایی نیازمندان ورصد فقر در استان سیستان و بلوچستان اجرا می شود .
تدوین شاخص‌های فقر و زنجیره توانمندسازی نیازمندان سیستان و بلوچستان
به گزارش چهاربهاران، وحید نجفی افزود: از نیمه اول سالجاری " پروژه شناسایی نیازمندان و رصد فقر " در دستورکار قرار گرفته است که ان شاءالله با همکاری ادارات کمیته امداد شهرستان های این استان این دو مقوله مهم به نتیجه ارزشمندی برسد .
قائم مقام کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: براساس این طرح علاوه بر مددجویان، نیازمند سطح این استان رصد و فقط مختص به جامعه هدف این نهاد نیست بنابراین رسیدگی به امور نیازمندان از اهداف اصلی این طرح است .
نجفی یادآور شد: همچنین در این زمینه براساس ماده شش بند یک اساسنامه بررسی و شناخت انواع محرومیت های مادی و معنوی و شناسایی افراد و خانواده های لازم الحمایه در شهر ،روستاو عشایر در دستور کار این پروژه قرار دارد .
وی اعلام کرد: شاخص سوم این طرح حمایت مبتنی بر شناسایی، تشخیص حداقل نیازهای معیشتی خانواده‌ها بر اساس شاخص‌های سالانه  است در نتیجه نیازهای اساسی خانوارهای نیازمند براساس یک سری معیارهای بررسی خواهد شد .
قائم مقام کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان افزود: در این طرح در گام نخست طبق استانداردهای جهانی و نیازهای گروهای سنی مختلف و جنسیت کالاهایی تعیین شده که دارای درجه بندی یک، دو و نامشخص بوده مشخص و ثبت سامانه خواهد شد.

انتهای پیام/ایسنا
شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۴۶
کد مطلب: 452278
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *