۰

بیست و هشتمین جشنواره تئاتر سیستان و بلوچستان در ایرانشهر برگزار می شود

دبیر بیست و هشتمین جشنواره تئاتر سیستان و بلوچستان گفت: بیست و هشتمین جشنواره تئاتر سیستان و بلوچستان باحضور١٥٠هنرمند در شهرستان ایرانشهر برگزار می شود.
بیست و هشتمین جشنواره تئاتر سیستان و بلوچستان در ایرانشهر برگزار می شود
به گزارش چهاربهاران، رضا خداداد بیگی اظهار کرد: بیست و هشتمین جشنواره تئاتر سیستان و بلوچستان با حضور١٥٠هنرمند در شهرستان ایرانشهر درحالی برگزار می شود که برای اولین بار در تاریخ تئاتر استان بیش از نیمی از آثار راه یافته به جشنواره توسط بانوان هنرمند نویسنده این خطه پهناور از کشور نوشته شده اند.
وی ادامه داد: بیش از هشت سال می باشد که این جشنواره در ایرانشهر برگزار نشده و برگزاری بیست و هشتمین جشنواره تئاتر سیستان و بلوچستان می تواند نقطه عطفی در پیشرفت روزافزون هنر نمایش در شهرستان های دور افتاده از مرکز استان باشد زیرا هر جشنواره و برنامه فرهنگی و هنری که در منطقه ای برگزار می شود قطعا تاثیر مستقیمی برهنرمندان، مردم و جامعه خواهد گذاشت.
وی درباره پیشرفت هنرهای نمایشی در استان، بیان کرد: در جشنواره بیست و هفتم، 8 نمایش بر روی صحنه داشتیم که بیشتر نمایشنامه ها چاپی و از نویسندگان کشور حضور داشتند، اما امسال و در جشنواره بیست و هشتم 10 نمایش در جشنواره استانی بر روی صحنه خواهند رفت که صددرصد نمایش نامه ها توسط نویسندگان بومی استان نوشته و اجرا شده است.
وی اضافه کرد: امسال نیمی از نویسندگان جشنواره از بانوان هستند و این نشان از پیشرفت هنر نمایش و تئاتر در بین بانوان و هنرمندان استان سیستان و بلوچستان دارد.
خدادادبیگی با دعوت از کلیه مردم، هنرمندان و هنردوستان سراسر استان و به خصوص شهرستان ایرانشهر برای تماشای نمایش های صحنه ای این جشنواره، خاطر نشان کرد: افتتاحیه جشنواره در نوزدهم آبان ماه و در سالن آمفی تئاتر مجتمع فرهنگی و هنری ایرانشهر و اختتامیه این جشنواره طبق برنامه در روز 21 آبان ماه در سالن سنتی اجتماعات دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر برگزار خواهد شد.
جدول اجرای نمایش های صحنه ای این جشنواره به شرح ذیل است:
 
انتهای پیام/
جمعه ۱۸ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۴۸
کد مطلب: 452264
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *