۰
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت چابهار خبر داد؛

الزام درج قیمت برروی کالاهای اصناف چابهار/تشکیل 200 پرونده تخلفات صنفی از اول امسال

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت چابهار گفت: طرح نظارتی کنترل درج قیمت بر کالاها از 12 آبان ماه سال جاری به صورت جدی آغاز شده تا از سواستفاده واحدهای صنفی درخصوص گران فروشی جلوگیری شود.
الزام درج قیمت برروی کالاهای اصناف چابهار/تشکیل 200 پرونده تخلفات صنفی از اول امسال
هادی اکبری در گفت و گو با چهاربهاران اظهار کرد: واحد های صنفی بر طبق قوانین فروش موظفند قیمت کالاها و خدمات در معرض فروش را بر روی کالاهای محیط کسب خود قرار دهند تا برای خریداران قابل رویت باشد و هر گونه درج قیمت مخدوش و ناخوانا به منزله عدم نصب قیمت محسوب و برای متخلفین پرونده تعزیراتی تشکیل خواهد شد.
​وی این قانون را برداشتن شائبه تخلف گرانفروشی از دوش بازار دانست و افزود: فروش کالا بدون نصب قیمت برای مصرف کنندگان شائبه تخلف گرانفروشی را تداعی کرده که البته تعداد اندکی از بازاریان با عدم درج قیمت قصد گرانفروشی کالاها را دارند که رسیدگی خواهند شد.
​رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان چابهار ادامه داد: اداره تعزیرات حکومتی از ابتدال امسال تاکنون به 200 پرونده تشکیلی اصناف متخلفی که به وسیله نهاد ما در جریان قرار گرفته رسیدگی، و برای متخلفین جریمه و رای صادر کرده است.
​وی با اشاره به سیاست اقتصادی مردم بر مردم عنوان کرد: اتحادیه های صنفی مکلفند اصناف تحت پوشش خود را موظف به رعایت قوانین نظارتی شامل پروانه کسب و قیمت های قانونی با درج قیمت کنند در غیراینصورت طبق قانون با واحدهای متخلف برخورد جدی می شود.
​وی با اشاره به جلوگیری از گرانفروشی گاز مایع در سطح شهرستان تاکید کرد: طبق مصوبات به دست آمده قیمت هر عدد کپسول گاز مایع در چابهار به قیمت 6 هزار و 900 تومان می باشد و شهروندان جهت دریافت کد اشتراک با شماره تلفن 05435317657 و همراه 09390225004 تماس و کپسول گاز مایع خود را از شرکت پرسی گاز ایرانیان درب منزل اخذ کنند.
​اکبری در پایان خاطرنشان کرد: به شهروندان پیشنهاد می شود از خرید گاز مایع از دست فروشان و دوره گردان خودداری کرده و گاز مایع مورد نیاز خود را به روش مذکور دریافت کنند همچنین در صورت مشاهده ارتکاب تخلف توسط خودروهای توزیع گاز، برخورد قانونی اعمال می شود.
​انتهای پیام/
چهارشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۲۸
کد مطلب: 452249
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *