۰
امام جمعه اهلسنت کنارک:

غفلت باعث کم شدن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه شده است

امام جمعه اهلسنت کنارک گفت: در هفته امر به معروف و نهی از منکر قرار داریم، این مهم در جامعه نادیده انگاشته شده است که کلید حل بسیاری از مشکلات فرهنگی امروز به شمار می آید.
غفلت باعث کم شدن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه شده است
عبدالملک ملکی پور در گفتگو با خبرنگار چهاربهاران، اظهار کرد: در حال حاضر نماز و زکات در جامعه به علت وابستگی به دنیا کم شده است و مساجد زر و زیور دار ولی خالی شده اند و این غفلت در جامعه است که باید امر به معروف شود.

وی افزود: شروع سال تحصیلی جدید بعضی از خانواده ها حتی کفش برای فرزندشان ندارند اما برخی در جامعه چنان ثروتی دارند که پول را با پول می خرند و دستور قرآن را برای دادن زکات و کمک به پایین ترها اجرا نمی کنند.

وی اظهار کرد: ربا و ندادن زکات یکی از بزرگترین عوامل و مصادیق اختلاف طبقاتی در جامعه است که نیاز به امر به معروف در اجرای زکات و نهی از منکر در جلوگیری از وام های ربوی است که مال حلال را نیز در حرام نابود می کند.

امام جمعه اهلسنت کنارک عنوان کرد: اولین مرحله از امر به معروف و نهی از منکر عمل است، دوم تذکر و اگر موقعیت آن هم نبود باید در دل نهی کرد چراکه اگر نهی نشود هر دو گروه در جامعه نابود می‌شوند.

وی تصریح کرد: امروز گناهانی همچون حسد، بخل، ربا و فساد دامن جامعه را گرفته است که نیاز به نهی از منکر دارد و اگر جلوگیری نکنیم تبعات بدی به دنبال خواهد داشت.

وی تشریح کرد: هفته امر به معروف و نهی از منکر مصداق عمل به کردار انسانی ست و در عمل مقبول درگاه حق است نه حرف، همانطور که گناهان باعث ضعف در ایمان می شود نهی از منکر نیز سدی بر راه گناهان کبیره و صغیره خواهد بود که اصلاح و پیشرفت جوامع اسلامی را در پی دارد.

​انتهای پیام/
شنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۰۷
کد مطلب: 452017
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *