۰
در خطبه خوانی روز غدیر چابهار مطرح شد؛

عید غیر بزرگترین عید مسلمانان جهان/ غدیر در مکتب ما نمادی از موضوع امامت و ولایت است

امام جمعه موقت چابهار گفت: عید غدیر ماموریتی بود که جبرئیل بخاطر آن سه مرتبه بر پیامبر نازل شد تا این رسالت عظیم بر مسلمین جهاد پوشیده نماند.
عید غیر بزرگترین عید مسلمانان جهان/ غدیر در مکتب ما نمادی از موضوع امامت و ولایت است
به گزارش چهاربهاران، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی کریمی در مراسم خطبه خوانی غدیر خم در مسجد امام حسین علیه السلام چابهار اظهار کرد: در زمان پیامبر اسلام بسیاری از افراد می‌گفتند به شرطی به شما ایمان می آوریم که در امور مسئولیت داشته باشیم و بعضی ها نیز می‌گفتند بعد از شما طایفه ما بر مردم حکومت کند که پیغمبر فرمود مگر من دنبال قدرت هستم! من از طرف خدا مامورم اسلام را عرضه کنم.
 
وی با اشاره به اهمیت غدیرخم برای پیامبر اکرم(ص) افزود: وقتی که حضرت رسول در مورد کوچکترین موارد دین از قبیل پوشش، آداب و رفتار و حتی آداب مستراح صحبت کرده اند آن وقت در مورد جانشین خود بر روی زمین حرفی نمی زند! مسلما عید غدیر بزرگترین عید مسلمانان می باشد.
 
وی با اشاره به عید بزرگ غدیر خم ادامه داد: جبرئیل سه بار بر پیغمبر در این خصوص نازل شد و گفت ای رسول حج رو انجام دادی ولی کار دوم مانده است و ولایت و جانشینی علی (ع) را به مردم بگو، تا ماموریت الهی کامل شود که در این میان ابوسفیان ها بیعت ظاهری انجام دادند چراکه به ظاهر مجبور به پذیرش اسلام شده بودند.
 
امام جمعه موقت چابهار تصریح کرد: حضرت رسول در کنار برکه غدیر با مصونیتی که از خداوند گرفت این ماموریت بزرگ الهی را اجرا کرد و این بزرگترین عید الهی و اسلامی است.
 
وی با اشاره به بیعت ظاهری برخی ها به جانشینی حضرت علی علیه السلام عنوان کرد: برخی از حاضران مراسم حجت الوداع در غدیرخم به صورت ظاهری با مولای متقیان بیعت کردند و اینها همان کسانی بودند که بخاطر منافع مادی خود به اسلام گرویدند.
 
امام جمعه موقت چابهار غدیرخم را بزرگترین عید مسلمانان دانست و خاطرنشان کرد: مسلما در چنین روزی بسیاری از مسلمانان حاجت روا شده و عیدی خود را از مولای متقیان دریافت می‌کنند همچنان که پیامبر اعظم (ص) فرمودند بعد از من هرکه من مولای اویم پس علی مولای اوست.

انتهای پیام/
پنجشنبه ۸ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۵۴
کد مطلب: 451963
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *