۰
امام جمعه موقت شهرستان چابهار:

امام خمینی (ره)؛ برترین آسیب شناس قرن بیستم/ امام راحل حق بزرگی بر جهان اسلام دارند

امام جمعه موقت شهرستان چابهار گفت: امام شخصیت فرا منطقه ای جهانی یک شخصیت تاثیرگذار در قرن بیستم و بیست و یکم بود که هنوزم با گذشت زمان امام زنده است.
امام خمینی (ره)؛ برترین آسیب شناس قرن بیستم/ امام راحل حق بزرگی بر جهان اسلام دارند
حجت السلام و المسلمین مهدی کریمی در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران، با بيان اينكه امام راحل بزرگ مردي عارف، فرزانه، فقيهي اصولي، فيلسوف و مرجع تقليد بود، اظهار كرد: صميميت، مهرباني، خوش اخلاقي، ساده زيستي و قناعت امام خميني(ره) در ايجاد جاذبه ميان اقشار مختلف مردم نقش مهمي داشت و مهم ترین بعد برجسته شخصیت امام بعد سیاسی ایشان بود.

 وي با بيان اينكه انديشه، راه و اخلاق امام راحل برگرفته از تفكر والاي دين مبين اسلام بود، تصريح كرد: در دورانی که سخن گفتن از دین در عرصه اجتماعی جرم محسوب می شد و ممنوعیت داشت امام با شعار دین و با شعار حکومت دینی به میدان آمدند و در آن دوران که هر حرکتی میخواست در دنیا اتفاق بیفتد یا باید متکی به شرق می بود یا به غرب؛ امام نقض کردند و با شعار نه غربی نه شرقی، جمهوری اسلامی یک فصل جدیدی در معادلات جهانی رقم زدند و در واقع زمینه ایجاد کشورهای مستقل که بتوانند بدون وابستگی به شرق و غرب روی پای خود بایستند و دارای استقلال فکری وسیاسی شوند.

امام جمعه موقت چابهار افزود: امام خمینی(ره) انقلابی برپا کرد که باعث احیای دوباره اسلام شد، اسلامی که منزوی شده بود و اسلامی که از سر زبان ها افتاده بود. نام مردم، مسلمان بود، اما عملاً مردم در مسیر اسلام حرکت نمی کردند.

وی با برشمردن تاثیرهای مبارزات امام خمینی(ره) بر منطقه ودنیا گفت: انقلاب اسلامی، در خارج از مرزهای ایران هم اثرکرد و امام خمینی باعث بیداری اسلام در سطح کل دنیا و باعث ایجاد نهضت های اسلامی شد.

حجت السلام کریمی بیان کرد: این حرکت امام در قرن بیستم موجب شد که گرایش به اسلام در دنیا افزون شود به گونه ای که در قرن بیست و یکم معروف شده به قرن اسلام که این مرهون زحمات و تلاش های امام راحل عظیم الشان بود که این فضا را در دنیا ایجاد کرد.

 خطیب نمازجمعه چابهار ادامه داد: به قول کشیش انگلیسی که گفته است امام فقط متعلق به شما ایرانی ها نیست حتی متعلق به ما مسیحیان است، امام با مطرح کردم مسائل دینی در منطقه خاورمیانه ما کشیش های مسیحی هم جرات پیدا کردیم که مسائل دینی خودمان را مطرح کنیم؛ امام با حرکت خود نه تنها اسلام را احیا کرد بلکه همه ادیان اسلامی را هم در دنیا رونق بخشید.

وی ادامه داد: امام شخصیت فرا منطقه ای جهانی یک شخصیت تاثیرگذار در قرن بیستم و بیست و یکم بود که هنوزم با گذشت زمان امام زنده است.

حجت السلام کریمی تصریح کرد: در این ایام بزرگداشت و ارتحال امام نه تنها در منطقه خاورمیانه بلکه در قاره و کشورهای اسلامی دیگر هم برای این مرد عارف، بزرگداشت می گیرند در کشورهای غربی، انگستان، هندوستان و پاکستان در سالروز ارتحال آن بزرگوار خیلی از کشورهای دیگر از ایران عقب نیستند و یاد و خاطره پرچمدار و منادي وحدت در جهان اسلام را گرامی می دارند.

وی خاطرنشان کرد: امام تبدیل به یک الگو و یک اسوه جهانی برای حرکت های آزادی بخش و رها بخش در دنیا شده است.

انتهای پیام/
سه شنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۴۸
کد مطلب: 451598
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *