۰

محموله 40 میلیون یورویی تجهیزات پتروشیمی بندر چابهار تخلیه شد

نخستین کشتی حامل تجهیزات و قطعات واحدهای شهرک پتروشیمی چابهار به ارزش 40 میلیون یورو در بندر شهید بهشتی این شهرستان پهلوگیری و تخلیه شد.
محموله 40 میلیون یورویی تجهیزات پتروشیمی بندر چابهار تخلیه شد
به گزارش چهاربهاران، بندر شهید بهشتی چابهار پس از تکمیل فاز نخست طرح توسعه و افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری آن از دو میلیون و500 هزار تن به هشت میلیون و 500 هزار تن نقش مهمی در افزایش بار کشتی داشته است.

افزایش ورود کشتی به بندر چابهار موجب رونق و توسعه سیستان و بلوچستان می شود و علاوه بر ورود تجهیزات، ماشین آلات و قطعات مختلف صنایع بزرگ نظیر پتروشیمی وفولاد، کالاهای کشورهای همجوار نیز از این بندر قابلیت جابجایی و ترانزیت را دارند.

بندر چابهار موقعیت مناسبی برای حمل و نقل، ترانزیت و ترانشیپ(حمل و نقل دریایی) کالا دارد و بهترین و کم هزینه ترین مسیر ترانزیت به کشورهای آسیای میانه و افغانستان است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: کشتی راشمور حامل تجهیزات و قطعات شهرک پتروشیمی مکران به طور مستقیم از مبدا اورتونای ایتالیا و کستانتای رومانی به مقصد بندر چابهار حرکت کرد.

بهروز آقایی افزود: این کشتی دو هزار و 300 تن وزن دارد که وزن برخی تجهیزات آن به 353 تن می رسد.

وی به استقبال کشورهای همسایه نظیر افغانستان از بندر چابهار و استفاده آن در مرحله نخست برای ورود گندم اهدایی هند به این کشور اشاره کرد و افزود: تاکنون هفت کشتی هر کدام با 15 هزار تن گندم در این بندر تخلیه و از طریق جاده ترانزیتی چابهار - میلک زابل به افغانستان حمل شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه ظرفیت بندر شهید بهشتی چابهار به هشت و نیم میلیون تن رسیده است، افزود: هم اینک کشتی های بیش از 100 هزار تنی قابلیت پهلوگیری در این بندر را دارند.

وی با اشاره به تعرفه ارزان در بندر چابهار گفت: کشتی های خارجی متعلق به لاینرهای بین المللی در بندر شهید بهشتی چابهار 90 درصد تخفیف THC (هزینه تخلیه و بارگیری کانتینر ) به مدت سه ماه و میزان این تخفیف برای سه ماهه دوم 70 درصد و برای 6 ماه بعد 30 درصد است.

آقایی خاطرنشان کرد: تعرفه های حقوق، عوارض و هزینه های بندری در بندر شهید بهشتی چابهار ارزانترین تعرفه در کل منطقه خلیج فارس و دریای عمان است.

انتهای پیام/
شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۱۶
کد مطلب: 451590
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *