۰

فتح خرمشهر سر آغاز پیروزی های رزم آوران دفاع مقدس بود/ جنگ هشت ساله دفاع مقدس نماد وحدت و همدلي ملت بود

سوم خرداد روزی فراموش نشدنی در تاریخ انقلاب اسلامی است و روزی است که همه آحاد مردم در کنار همه قوای نیروهای مسلح، جانانه از هویت ملی و اسلامی خویش دفاع کردند.
فتح خرمشهر سر آغاز پیروزی های رزم آوران دفاع مقدس بود/ جنگ هشت ساله دفاع مقدس نماد وحدت و همدلي ملت بود
به گزارش چهاربهاران، سوم خرداد ماه سالروز پیروزی افتخارآمیز رزمندگان اسلام در آزادسازی خرمشهر قهرمان در سال ۱۳۶۱ بوده و یکی از رخدادهای حماسی و الهام بخش در تاریخ مقاومت ضد استکباری ملت ایران است. سوم خرداد نماد تأثیر سرنوشت‌ساز وحدت، همدلی و همزبانی ملی در دست‌یابی به اهداف والا در برابر دشمنان قسم خورده انقلاب و نظام اسلامی به شمار می‌رود.

سوم خرداد روز آزادسازی خرمشهر؛ نماد فرهنگ ایثار و مقاومت
 سوم خرداد؛ حادثه ماندگار و نماد مقاومت در تاریخ کشور است و مقاومتی که در خرمشهر خلق شد امروز مایه ترس و وحشت زورمداران عالم محسوب می‌شود.

در واقع آزادسازي خرمشهر يكي از مهمترين و اساسي ترين هدف هاي عمليات الي بيت المقدس در دوره جنگ هشت ساله ايران و عراق بود كه بعد از 578 روز اشغال سرانجام در روز سوم خرداد 61 انجام شد و اين عمليات و پيروزي غرور آفرين توسط سپاه به فرماندهي محسن رضايي و ارتش به فرماندهي علي صياد شيرازي صورت گرفت.
 
اهل سنت هم دوشادوش همرزمان و هموطنان شیعه و سایر مذاهب و ادیان در دفاع از مرزهای کشور در دفاع مقدس ایستادگی و رادمردیهای بسیاری از خود نشان دادند وثابت کردند که جامعه اهل سنت در دفاع از مرزهای کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران ثابت قدم و استوار ایستاده اند.
 
حضور علما و روحانیون در جبهه نقطه قوت و امیدی در رزمندگان اسلام بود
مولوی رزمنده هشت سال دفاع مقدس از چابهار گفت: وقتی علما و روحانیون در جبهه و خط مقدم اسلحه به دست می جنگیدند، رزمندگان با روحیه بیشتری به مبارزه و شهادت طلبی پرداخته و خودشان را به آرمانهای اسلامی نزدیکتر می دیدند که انصافأ همینطور هم بود.
 
مولوی عبدالرحمن عارفی در گفتگو با خبرنگار چهاربهاران، اظهار کرد: روحانیون و علما تاثیر بسزایی در جبهه داشتند، این بزرگانی وقتی می گفتند بروید به جنگ برای دفاع از اسلام و قرآن بالاخره خود مردم دقت می کردند آیا کسانی که برروی منبرها سفارش به رفتن می کنند آیا خودشان هم در جنگ شرکت می کنند یا نه؟

وی افزود: زمانی که رزمنده ها در جبهه ها و خط مقدم می دیدند روحانی ها و علما با لباس روحانیت و با اسلحه می جنگیدند برایشان تسکین قلب می شد علاوه بر اینکه مراسماتی مانند تلاوت قرآن و نیایش با خداوند را برگزار می کردند.

جنگ هشت ساله دفاع مقدس نماد وحدت و همدلي ملت بود
وی ادامه داد: روحانیون و مجتهدین در جبهه به حل و شفاف سازی مسائل دینی رزمندگان پرداخته و بسیاری از مشکلات پیش آمده را حل می کردند، جنگ ما در یک دست رزمندگان اسلحه بود و در دست دیگر قرآن یعنی همواره نزدیکی به خداوند را در قلبشان حفظ می کردند.

مولوی رزمنده چابهاری هشت سال دفاع مقدس عنوان کرد: اسلحه و موفقیت ما به علت ایمان بود، رزمندگان وقتی روحانیون را در جبهه می دیدند تاثیر زیادی در وجودشان احساس می کردند و برای دفاع از اسلام و کشورشان استوارتر قدم می نهادند.

وی از خاطرات دوران دفاعش به عنوان بهترین روزهای عمرش یاد کرد و گفت: جبهه سراسر ایثار و از خودگذشتگی بود و همه افرادی که در این راه قدم گذاشته بودند برای رسیدن به خط مقدم شوق و اشتياق بسيار زيادي داشتند و برای نوشیدن شربت شیرین شهادت و رسیدن به لقا الله لحظه شماری می کردند.

امام جمعه اهل سنت شهر نگور تصریح کرد: من چند ماه در جبهه بودم و یکی از خاطراتی که هنوز در ذهنم ماندگار بوده زمانی است که به اندیمشک رسیدیم.

وی تشریح کرد: یک موشک در خانه ای افتاده بود که عروسی برپا بود و همه اهل خانه اعم از عروس و داماد را کشته بود به جز پیرزنی که آن هم مدام در حال گریه کردن بود.

مولوی عارفی خاطرنشان کرد: وقتی برای دلجویی از آن پیرزن گفتم گریه نکن اینها همه مقرب درگاه حق خواهند بود در پاسخ گفت گریه من به این خاطر نیست که چرا کشته شده اند بلکه گریه من بخاطر این است که چرا این شهادت نصیب من نشد.
 
وی گفت: این ایام فرصت مناسبی برای بازگویی حماسه‌سازی‌ها، ایثار و از خودگذشتگی شهدا، جانبازان و آزادگان برای نسل جوان و تبیین فرهنگ والای ایستادگی و مقاومت است.

سوم خرداد یادآور حماسه بی دلیل رزم آوری‌های مومنان بی ادعا است
رزمنده دفاع مقدس با اشاره به سالروز آزادی شهر خرمشهر که نقطه عطف در تاریخ جمهوری اسلامی ایران است به خبرنگار چهاربهاران گفت: با شروع جنگ تحمیلی و به فرمان امام خميني(ره) لبيك گفتم و در جبهه هاي حق عليه باطل شركت كردم.

علیجان بزی با اشاره به اینکه بیش از دو دهه از آغاز این جنگ می گذرد، ولی هنوز آن گونه که شایسته حماسه سازی ها و دلاوری های این ملت است، به نسل سوم انقلاب معرفی نشده است؛ اظهار کرد: در حالی که هویت ملی و اسلامی نسل حاضر با فداکاری های آن دوران گره خورده است و اگر بناست این نسل به خویشتن خویش بازگردد و راه بنیان گذار جمهوری اسلامی و مدافعان این مرز و بوم را ادامه دهد، باید طرحی نو درانداخته شود.

وی با اشاره به خاطرات جنگ دفاع مقدس افزود: سال 61 که در عملیات مرصاد و بیت المقدس به جبهه رفتم چنان شوق مقاومت داشتیم که کسی نمی توانست برای جبهه رفتن جلویمان را بگیرد در عملیات خرمشهر همه برای دفاع از شهر کمر شهادت بسته بودند و نگذاشتیم یک وجب از خاک کشور دست مستکبران بیفتد.

به دليل دفاع از خاک میهن و ناموسم به ميدان جنگ حق عليه باطل رفتم
وی انگیزه اش از رفتن به جنگ را دفاع از خاک میهن و ناموسش عنوان كرد و ادامه داد: عشق و علاقه به امام خمینی(ره) و رهبری و کوشش در راستای پیشرفت ایرانم و اهداف آن من را به این امر واداشت تا در این مسیر گام بگذارم چرا که به عنوان یک ایرانی با اینکه سن و سال کمی داشتم حضور در جبهه جنگ را برای خود واجب می دانستم.

پدر شهید حامد بزی تصریح کرد: سلاح ما در دوران دفاع مقدس تکیه بر خداوند و قدرت ایمان بود که به همین دلیل خداوند برکات و نصرت خود را بر مردم ما نازل کرد.

وی با تاکید بر اینکه هیچ قدرتی از جمله آمریکا نمی تواند در این مرز و بوم ناامنی ایجاد کند، بیان کرد: من مطمئن هستم که مردم ما هوشیار هستند و فریب چهره زشت و مخدوش استعمار را نمی خورند و من خود به عنوان یک رزمنده حاضرم اگر مجدداً جنگ شود، جانم را برای این خاک و آب بدهم و در جبهه هاي حق عليه باطل حضور پيدا كنم.

علیجان بزی با تاکید بر این که ایمان مردم به آرمان‌ها را در طول دفاع نمی‌توان نادیده گرفت، گفت: مردم از همه گروه‌ها با توکل به آرمان‌های انقلاب اسلامی، خود را در سرنوشت جنگ سهیم می‌دانستند و این موضوع باید به عنوان یک سند همواره محفوظ بماند.

علیجان بزی پدر شهید حامد بزی که پسرش در 27 مهر سال 90 توسط تروریست های تکفیری روبه روی مسجد امام حسین (ع) چابهار به شهادت رسید.
 
انتهای پیام/
 
پنجشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۳۴
کد مطلب: 451555
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *