۰

چابهار میزبان کارگروه ملی پیشگیری از گسترش بافت‌های ناکارآمد شهری

رئیس اداره پیشگیری‌های امنیتی انتظامی دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: کارگروه پیش‌بینی و پیشگیری از گسترش بافت‌های ناکارآمد شهری در چابهار به عنوان اولین شهر غیر مرکز استان در کشور برگزار می‌شود.
چابهار میزبان کارگروه ملی پیشگیری از گسترش بافت‌های ناکارآمد شهری
به گزارش چهاربهاران، غلامرضا باغ شیرین اظهار کرد: سیستان و بلوچستان در حوزه آسیب‌ اجتماعی وضعیت مطلوبی ندارد به طوری که 5 شهر این استان به عنوان شهرهای پیک حاشیه‌نشین کشور شناخته می‌شوند.
وی با بیان اینکه زاهدان، زابل، ایرانشهر، کنارک و زابل شهرهای استان هستند که با آسیب حاشیه‌نشینی سروکار دارند، تصریح کرد: در برخی شهرهای سیستان و بلوچستان مانند چابهار جمعیت حاشیه‌نشین به بالای 50 درصد رسیده است.
رئیس اداره پیشگیری‌های امنیتی انتظامی دادگستری سیستان و بلوچستان ادامه داد: به همین منظور برای اولین بار در کشور به همت معاونت پیشگیری از وقوع جرم پنجشنبه کارگروه پیش‌بینی و پیشگیری از گسترش بافت‌های ناکارآمد شهری در چابهار به عنوان اولین شهر غیر مرکز استان در کشور برگزار می‌شود و مدیرکل پیشگیری‌های وضعی کشور قوه قضاییه و رئیس کارگروه کشوری نیز در این همایش حضور خواهند داشت.
باغ شیرین بیان کرد: از بین 10 استانی که در آن‌ها دفاتر تسهیل گری بافت ناکارآمد و حاشیه‌نشین راه‌اندازی شده است سیستان و بلوچستان نخستین استانی است که دارای دو مجموعه دفاتر تسهیل گری است.
رئیس اداره پیشگیری‌های امنیتی انتظامی دادگستری سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: کارکرد این دفاتر رفع موانع کالبدی، اجتماعی و فرهنگی و حقوقی در سکونتگاه‌های غیررسمی که اکنون در شهرهای زاهدان و چابهار راه‌اندازی شده است.
انتهای پیام/ تسنیم
پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۴۷
کد مطلب: 451504
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *