۰
معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان خبر داد؛

نصب جدیدترین امکانات کمک ناوبری جهان در شناورهای نجات دریایی چابهار

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان گفت: امکانات جدید کمک ناوبری بر روی شناور جستجو و نجات دریایی بندر چابهار نصب شد.
نصب جدیدترین امکانات کمک ناوبری جهان در شناورهای نجات دریایی چابهار
سید حسن ابراهیمی در گفت و گو با خبرنگار  چهاربهاران، اظهار کرد: به منظور تامین ایمنی دریانوردی و نجات جان دریانوردان و مسافران در منطقه دریای عمان و اقیانوس هند جدیدترین و بروزترین تجهیزات کمک ناوبری در جهان بر روی شناور جستجو و نجات دریایی بندر چابهار نصب شد.
وی با بیان اینکه واحد‌های عملیاتی جستجو و نجات دریایی نقش مهمی در رسیدگی به سوانح و افراد مضطر در دریا دارد بیان کرد: اکنون تنها یک شناور جستجو و نجات دریایی در استان سیستان و بلوچستان فعال بوده که خدمات لازم را به درخواست کنندگان در دریا ارائه می‌کند.
معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان افزود: سیستم جدید کمک ناوبری با توجه به اجراء هوشمندسازی تجهیزات مخابراتی، شامل پنج تجهیز متشکل از رادار، سیستم شناسایی خودکار کشتی (AIS)، وی. اچ. اف (VHF)، دستگاه عمق یاب کشتی (Echo sounder)، سیستم موقعیت یاب جهانی (GPS) در یک مجموعه است.
وی گفت: تجهیزات جدید دارای قابلیت ارسال پیام و برقراری ارتباط شناور‌ها با ایستگاه به راحتی و به صورت ارتباط صوتی است.
ابراهیمی خاطرنشان کرد: سیستم‌های فوق به دلیل اعزام شناور جستجو و نجات این اداره کل به آب‌های آزاد و ورود به مناطق اقیانوسی و حاره‌ای نصب شده است تا بدینوسیله این شناور امکان برقراری ارتباط کامل را از هر نقطه‌ای از اقیانوس با مرکز جستجو نجات دریایی بندر چابهار (MRCC) داشته باشد.
انتهای پیام/
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۰۶
کد مطلب: 451451
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *