مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان:

فاز اول مدرنیزه کردن اسکله صیادی کنارک ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

20 فروردين 1397 ساعت 13:14

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: فاز اول طرح مدرنیزه کردن اسکله صیادی «کنارک» حدود ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.


به گزارش چهاربهاران، هدایت الله میرمرادزهی با اشاره به اهمیت سواحل مکران در صنعت صید و صیادی کشور اظهار کرد: چابهار و کنارک قطب صید و صیادی ایران هستند و بیش از ۷۰ درصد تن‌ماهیان کشور و حدود ۳۰ درصد صید تجاری ایران از این بنادر تأمین می‌شود.
ویاسکله صیادی کنارک را ویژه عنوان کرد و افزود: اسکله صیادی بندر کنارک به‌عنوان بزرگ‌ترین اسکله صیادی ایران و جزو ۵۰ بندر صیادی کددار تن‌ماهیان جهان در دستور کار قرارگرفته است.
مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان از بندر کنارک به عنوان بندر صیادی نسل نوین نام برد و تصریح کرد: ساماندهی اسکله کنارک که مهم‌ترین بندر صیادی سواحل مکران و درنتیجه ایران است به‌گونه‌ای انجام می‌شود که این بندر به یک بندر صیادی نسل نوین تبدیل شود تا با تجهیز آن تمامی مراحل صید و صیادی از اعم از فیله، استخوان‌گیری، صادرات، تأمین ماهی تازه، تعمیر لنج و ادوات از صفر تا صد در خود اسکله کنارک انجام شود.
میرمرادزهی بابیان اینکه برآورد کل اعتبار مدرنیزه کردن اسکله کنارک ۲۳۵ میلیارد تومان است، گفت: در تجهیز اسکله صیادی کنارک ۸۲ هکتار زمین از دریا استیصال می‌شود تا تأسیسات و زیرساخت‌های مربوط احداث شوند.
وی بیان کرد: در فاز نخست، احداث موج‌شکن و ساماندهی ۶۲۰ قایق صیادی آن با حدود اعتباری ۱۴ میلیارد تومان آغازشده که حدود ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و طبق اعلام پیمانکار تا پایان سال 97 به‌بهره‌برداری می‌رسد.
مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود با توجه به اهمیت سواحل مکران و به‌ویژه اسکله صیادی کنارک به‌عنوان مهم‌ترین تأمین‌کننده صید ایران، تخصیص اعتبار برای ساماندهی و مدرنیزه کردن این اسکله صیادی به‌مراتب کامل شود تا هم اشتغال‌زایی و توسعه در استان محروم سیستان و بلوچستان ایجاد شود و هم بهره‌وری به میزان قابل‌توجهی بالا رود.
انتهای پیام/


کد مطلب: 451379

آدرس مطلب: https://www.4baharan.ir/news/451379/فاز-اول-مدرنیزه-کردن-اسکله-صیادی-کنارک-۲۵-درصد-پیشرفت-فیزیکی

چهاربهاران
  https://www.4baharan.ir