۰
مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان:

فاز اول مدرنیزه کردن اسکله صیادی کنارک ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: فاز اول طرح مدرنیزه کردن اسکله صیادی «کنارک» حدود ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
فاز اول مدرنیزه کردن اسکله صیادی کنارک ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
به گزارش چهاربهاران، هدایت الله میرمرادزهی با اشاره به اهمیت سواحل مکران در صنعت صید و صیادی کشور اظهار کرد: چابهار و کنارک قطب صید و صیادی ایران هستند و بیش از ۷۰ درصد تن‌ماهیان کشور و حدود ۳۰ درصد صید تجاری ایران از این بنادر تأمین می‌شود.
ویاسکله صیادی کنارک را ویژه عنوان کرد و افزود: اسکله صیادی بندر کنارک به‌عنوان بزرگ‌ترین اسکله صیادی ایران و جزو ۵۰ بندر صیادی کددار تن‌ماهیان جهان در دستور کار قرارگرفته است.
مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان از بندر کنارک به عنوان بندر صیادی نسل نوین نام برد و تصریح کرد: ساماندهی اسکله کنارک که مهم‌ترین بندر صیادی سواحل مکران و درنتیجه ایران است به‌گونه‌ای انجام می‌شود که این بندر به یک بندر صیادی نسل نوین تبدیل شود تا با تجهیز آن تمامی مراحل صید و صیادی از اعم از فیله، استخوان‌گیری، صادرات، تأمین ماهی تازه، تعمیر لنج و ادوات از صفر تا صد در خود اسکله کنارک انجام شود.
میرمرادزهی بابیان اینکه برآورد کل اعتبار مدرنیزه کردن اسکله کنارک ۲۳۵ میلیارد تومان است، گفت: در تجهیز اسکله صیادی کنارک ۸۲ هکتار زمین از دریا استیصال می‌شود تا تأسیسات و زیرساخت‌های مربوط احداث شوند.
وی بیان کرد: در فاز نخست، احداث موج‌شکن و ساماندهی ۶۲۰ قایق صیادی آن با حدود اعتباری ۱۴ میلیارد تومان آغازشده که حدود ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و طبق اعلام پیمانکار تا پایان سال 97 به‌بهره‌برداری می‌رسد.
مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود با توجه به اهمیت سواحل مکران و به‌ویژه اسکله صیادی کنارک به‌عنوان مهم‌ترین تأمین‌کننده صید ایران، تخصیص اعتبار برای ساماندهی و مدرنیزه کردن این اسکله صیادی به‌مراتب کامل شود تا هم اشتغال‌زایی و توسعه در استان محروم سیستان و بلوچستان ایجاد شود و هم بهره‌وری به میزان قابل‌توجهی بالا رود.
انتهای پیام/
دوشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۱۴
کد مطلب: 451379
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *