۰
کارشناس ارشد مسائل اقتصادی:

هند گزینه مناسبی برای مبادلات تجاری و انرژی با ایران است

کارشناس مسائل اقتصادی گفت: توسعه اقتصادی هند در عصر حاضر می تواند گزینه روی میز مناسبی برای افزایش مراودات تجاری و حامل های انرژی با ایران باشد.
هند گزینه مناسبی برای مبادلات تجاری و انرژی با ایران است
محمد گنجی در گفت و گو با چهاربهاران در خصوص سفر رئیس جمهور ایران به هندوستان و امضای سندهای همکار اظهار کرد: با توجه به اینکه به نظر می رسد از برجام منفعتی به دست نیامده است و وضع زندگی مردم بهبود پیدا نکرده، آقای روحانی با سفر به هند می خواهد روابط خود را با این کشور افزایش دهد.
وی در خصوص علل سفر ریاست جمهوری ایران به هند افزود: چون افراد تحصیلکرده و متخصص در هند افزایش پیدا کرده است و اینکه هندوستان از نظر اقتصادی به دلیل نبود تحریم های مشابه ایران پیشرفت می کند میتواند گزینه مناسبی برای مبادلات تجاری، انرژی و سرمایه گذاری برای ایران باشد.
کارشناس ارشد مسائل اقتصادی ادامه داد: آشکار شدن خیانت آمریکا و دیگر کشورهایی که در برجام حضور داشتند، دولتمردان ایرانی را از توسل به غربی ها ناامید کرد و دقیقا پیش بینی مقام معظم رهبری در خصوص امید نداشتن به برجام محقق شد.
 وی در خصوص تعلل در رابطه تجاری با کشورهایی نظیر هند تصریح کرد: سردرگمی سیاست مداران ایرانی در پایبندی غربی ها به برجام دلیل تاخیر در افزایش مراودات تجاری با برجام بود.
وی چابهار را محور توسعه شرق دانست و عنوان کرد: مسلما سرمایه گذاری هندی ها در بندر چابهار به عنوان پیشانی اقتصادی کشور سوددهی شأن را به همراه دارد ولی وقتی که دولت تمایل به سرمایه گذاری بخش دولتی در این محدوده را نداشته و بخش خصوصی نیز تا این لحظه ورود نکرد راه باقی‌مانده برای از دست نرفتن فرصت های اقتصادی منطقه همین است.
گنجی خاطرنشان کرد: در حال حاضر تولیدات و صادرات راه حل برون رفت تورم و رکود در کشور است اگر ایران به خودکفایی برسد مسلما ارزش ارزی کشور افزایش می یابد و رونق اقتصادی و شادی مردم را در پی دارد.
انتهای پیام/ک
سه شنبه ۱ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۵۳
کد مطلب: 451216
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *