۰

کنگره فیزیولوژی و فارماکولوژی ایران در چابهار آغاز شد

بیست و سومین کنگره فیزیولوژی و فارماکولوژی ایران در سالن همایش‌های بین‌المللی منطقه آزاد چابهار از امروز آغاز و تا 29 بهمن ماه جاری ادامه دارد.
کنگره فیزیولوژی و فارماکولوژی ایران در چابهار آغاز شد
به گزارش چهاربهاران، دومین کنگره بین المللی و بیست و سومین کنگره فیزیولوژی و فارماکولوژی ایران با حضور 6 کشور امروز به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در چابهار آغاز و تا 29 بهمن ادامه دارد.

این کنگره به مدت چهار روز و با حضور برجسته‌ترین دانشمندان آمریکا که ایرانی نیز هستند برگزار و  ۱۳۰ سخنران  به ارائه مطالب خود پیرامون این کنگره می‌پردازند.

دبیر علمی بیست و سومین کنگره فیزیولوژی و فارماکولوژی ایران و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در حاشیه این کنگره گفت: هم اینک هزار و 15 نفر برای شرکت در این کنگره حضور پیدا کرده اند.

غلامرضا کمیلی افزود: صاحب نظران و دانشمندان عرصه فیزیولوژی و فارماکولوژی از 6 کشور فرانسه، ژاپن، کانادا، مالزی، عمان و پاکستان در این کنگره حضور پیدا کرده اند و با موضوعات مهمی نظیر اعتیاد و ریزگردها بحث و تبادل نظر می کنند.

وی افزود: بحث در خصوص علوم و فناوری های جدید حوزه پزشکی مانند نانو داروها، سلولهای بنیادی، ارائه کاربرد جدید داروهای قدیمی و راهکارهای جدید دارو رسانی در کنار ارائه نتایج تحقیقات جدید در دو حوزه فیزیولوژی و فارماکولوژی از مهمترین برنامه های برگزاری این کنگره است.

دبیر علمی کنگره بیان کرد: 765 مقاله از طریق سایت به دبیرخانه کنگره ارسال شده است که پس از بررسی های داوران 600 مقاله به صورت پوستر و 130 مقاله به صورت سخنرانی ارائه خواهد شد.

وی با بیان اینکه علاوه بر ارائه مقالات برگزیده و پوسترها، کارگروه ها و نشست های تخصصی در چهار سالن مجزا با موضوعات متنوع و متعدد علمی برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: در این کنگره جدید ترین دستاوردهای علمی برای انتقال تجربیات به دانشجویان و پژوهشگران جوان فراهم خواهد شد.

دبیر علمی بیست و سومین کنگره فیزیولوژی و فارماکولوژی ایران تصریح کرد: 300 نفر از اساتید دانشگاه های داخل و خارج از کشور و 600 نفر از دانشجویان کارشناسی ارشد، دکتری تخصصی و همچنین دانشجویان پزشکی و سایر رشته های وابسته در این کنگره حضور دارند.

به گفته مسئولان علوم پزشکی زاهدان کنگره فیزیولوژی و فارماکولوژی ایران بزرگترین کنگره علمی طب کشور محسوب می‌شود و بیش از هزار نفر برای شرکت در آن ثبت نام کرده‌اند.

غلامرضا کمیلی دبیر علمی بیست و سومین کنگره فیزیولوژی و فارماکولوژی ایران در این باره در جمع خبرنگاران اظهار کرد: 14 نفر از برجسته‌ترین دانشمندان داخلی و خارجی دنیا به عنوان سخنران در این همایش حضور خواهند داشت.

وی افزود: برنامه‌ریزی شده تا 130 سخنران در حوزه‌های مختلف پزشکی در سالن‌های مختلف کنگره سخنرانی کنند و نتیجه جدیدترین مقالات و مطالعات خود را در این کنگره ارائه دهند.

انتهای پیام/


 
پنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۰۵
کد مطلب: 451197
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *