۰
در اجلاسیه شهدای زن کنگره ملی شهدا بیان شد:

سردار معروفی: شهدا قهرمانان واقعی ملت ایران هستند/ فرزند شهید: امروز الگوی ما حضرت زینب(س) است

صبح امروز و همزمان با سالروز میلاد حضرت زینب(س) و روز پرستار، اجلاسیه شهدای زن کنگره ملی شهدای سیستان و بلوچستان در زاهدان برگزار شد.
سردار معروفی: شهدا قهرمانان واقعی ملت ایران هستند/ فرزند شهید: امروز الگوی ما حضرت زینب(س) است
به گزارش چهاربهاران به نقل از عصرهامون، همزمان با سالروز میلاد اسوه صبر و استقامت حضرت زینب کبری (س) و روز پرستار، دومین اجلاسیه از سلسله برنامه های کنگره ملی شهدای استان سیستان و بلوچستان، با عنوان اجلاسیه شهدای زن، صبح امروز 3 بهمن ماه در حسینیه عاشقان ثارالله زاهدان برگزار شد.

شهدا قهرمانان واقعی ملت ایران هستند/ باید ایثارگری شهدا را پاس داشت و از مقام شهدا مراقبت کرد
فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان در اجلاسیه شهدای زن اظهار داشت: محفل شهدا محفل مصیبت و فاتحه خوانی نیست بلکه مراسمات شهدا مراسم فتوحات نظام مقدس جمهوری اسلامی است چون خروجی اینگونه محافل شهامت و عزت و بزرگی ملت ایران است. 
وی افزود: بواسطه ایثارگری های شهدا ما امروز سربلند در دنیا و منطقه هستیم و مقابل همه دنیای کفر ایستادیم و ملتی ممتاز در دنیا نسبت به همه ملل دنیا هستیم. 
وی بیان داشت: محفل شهدا و این اجلاسیه محفل تجلیل از مقام شامخ شهدا و 17 شهید زن استان سیستان و بلوچستان است که هم اکنون شاهد و ناظر بر اعمال ما هستند. 
سردار معروفی با تاکید بر اینکه شهدا قهرمانان واقعی ملت ایران هستند ادامه داد: امروز مراسم تجلیل از مادران شهیدان و ایثارگران است کسانی که در حقیقت بیشترین سهم در خلق این حماسه جاوید و ماندگار تاریخ را داشتند.
وی افزود: اگر مقاومت و ایثار مادران و همسران شهدا نبود ما چنین صحنه هایی بزرگ و جاودانه در تاریخ نداشتیم حضور این عزیزان را نمی توان نادیده و کمرنگ دید چرا که پایه و اساس اقتدار و حماسه و مبارزه بودند.
دبیر کل کنگره ملی شهدای سیستان و بلوچستان همچنین افزود: نقش مادران و همسران شهید در دوران دفاع مقدس نقش برجسته ای است .
وی اضافه کرد:  در استان سیستان و بلوچستان از ابتدای دوران دفاع مقدس حضور خواهران برای مداوای مجروحین وجود داشت و حماسه آفرید اما امروز کسی آنها را نمیشناسد و نامی از آنها برده نمی شود. 
وی ادامه داد: حضور و تلاش خواهرانی که در پشت جبهه و در حوزه علمیه نرجس خاتون گردهمایی تشکیل می دادند و با همه وجودشان برای جبهه حق با تبعیت از امام و پیشوای خود و حضرت فاطمه زهرا(س) و خدیجه کبری(س) تلاش کردند و جانانه دفاع کردند باید جدی گرفته شود.
سردار معروفی بیان کرد: اگر امروز شخصیت های بزرگ و الگوهای عملی و تاثیرگذار همچون امام سفر کرده و حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) و مسئولین دلسوز و انقلابی در جامعه داریم که در مقابل کفر ایستادگی می کنند بواسطه داشتن همسران و عقبه آنان است.
وی تصریح کرد: در استان سیستان و بلوچستان 65 خانواده دو شهید 7 خانواده سه شهید و 2 خانواده چهار شهید وجود دارد همچنین جانبازان و ایثارگران بالای 70 درصد هستند که ازدواج کردند و بانوان ایثارگر همه وجودش را وقف این مجاهدان فی سبیل الله کردند که نشان دهنده بصیرت و هوشمندی جامعه زنان اسلامی است. 
فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان از خانم خزائی که در جبهه های حق علیه باطل در سال 64 و 65  در عملیات کربلای 5 مردانه رزمید و در دفاع مقدس حضور فعال داشت. همچنین خانم رخشانی که مدیریت کمیته پشتیبانی جبهه را برعهده داشت و گل بی بی بانوی مبارزه گر با انگلیس در خاش و بی بی ملک نارویی که مادر چهار شهید است به عنوان چند بانوی ایثارگر به نمایندگی از بانوان سیستان و بلوچستان نام برد و اسوه زنان استان خواند.
وی هدف از برگزاری محافل و مراسم شهدا را زنده نگاه داشتن آرمان شهدا دانست و گفت: باید ایثارگری شهدا را پاس داشت و از مقام شهدا مراقبت کرد و در راه حق و صراط مستقیم ایستادگی کرد.
وی افزود: از تعداد 8 هزار شهید سیستان و بلوچستان 2058 شهید در استان ارمیدند و یا خانواده های معظم شان در این استان سکونت دارند و باید فرهنگ جهاد و شهادت را مراقبت و حفظ و مصون بداریم چرا که هر چه داریم بواسطه خون شهداست.
وی اذعان داشت: انسانی که در نظام اعتقادی پایبند دستورات الهی و قران باشد در راه بزرگی استقامت می کند که شهدای ما اینگونه بودند و به معشوق خود ذات اقدس الهی رسیدند.
سردار معروفی افزود: خدا را شاکریم که امسال توفیق داشتیم کنگره ملی شهدا را بعد از یک سال و نیم کار و تلاش آغاز که انشالله تا اواخر بهمن ماه ادامه خواهد داشت. 
سردار معروفی از همه کسانی که این حماسه بزرگ را خلق کردند قدر دانی و تشکر کرد و ادامه داد: 18 کارگروه به صورت شبانه روزی با شعار تقریب در این کنگره کار می کنند. برای ما شهدا هیچ فرقی نمی کنند و نگاه ما به شهدایمان چون نگاه امامان و پیامبرمان به شهداست.
وی افزود: 38 یادواره شهید؛ 4 اجلاسیه مقدماتی؛ تجلیل از خانواده شهدا و جانبازان بالای 70 درصد؛ تمثال 94 شهید شاخص؛ سرکشی از خانواده شهدا؛ مسابقات فرهنگی و ورزشی و شب شعر و خاطره بخشی از اقدامات کنگره ملی شهداست که در حال انجام است.

جامعه امروز نیاز به اسوه و الگو دارد و بانوان شهید و ایثارگران بهترین الگو هستند
فاطمه کیخا دبیر اجلاسیه شهدای زن در این مراسم گفت: این برنامه با محوریت کنگره ملی شهدای استان به منظور بزرگداشت ۱۷ شهیده زن سیستان و بلوچستان و به یاد شهدای محله در پایگاه ها و حوزه های مقاومت بسیج جامعه زنان سراسر استان با هدف ترویج فرهنگ ایثار جهاد شهادت و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و ارائه الگوهای رفتاری از آرمان ها و خط مشی زندگی شهدا و گسترش فرهنگ دینی برگزار شد.
وی ادامه داد: کمیته بانوان کنگره ملی شهدای استان افتخار دارد این مراسم را که در جهت تبیین مقام شاخص شهدای زن استان در حال برگزاری است تقدیم به ساحت حضرت زهرا(س) و حضرت زینب(س) و تمام زنان مدافع در سیستان و بلوچستان تقدیم می کند.
کیخا اظهار کرد: با توجه به ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و فداکاری و تبیین سیره و روش شهدای زن استان تلاش داریم در برنامه امروز مقابله با هجمه های فرهنگی دشمن به دنبال ارائه راهکارهای کاربردی در بالاترین شیوه تدوین از مقام شهدای زن استان باشیم.
دبیر اجلاسیه شهدای زن استان خاطر نشان کرد: جامعه امروز نیاز به معرفی اسوه و الگو دارد و بانوان شهید و ایثارگران بهترین الگو به شمار می روند.
وی یادواره شهدای زن استان در پایگاه ها و حوزه های مقاومت بسیج، دیدار با خانواده شهدای زن، برگزاری مسابقه از زندگینامه شهید شاخص کشوری و شهدای زن استان، تهیه و توزیع بروشور از زندگینامه شهید شاخص کشوری و شهدای زن استان و برگزاری همایش سه ساله های حسینی، برگزاری مسابقات ورزشی در سطح پایگاه های مقاومت را از برنامه های اجرایی این کنگره دانست.
کیخا در پایان به بیان راهکارهای ترویج جایگاه زنان ایثارگر اشاره کرد و گفت: ترویج جایگاه زنان ایثارگر و شهدای زن استان در بین هم استانی های عزیز نیازمند عزمی ملی ،مشارکتی و همگانی است که باید جایگاه حضور زنان ایثارگر برای نسل های جوان بانوان که دوران دفاع مقدس را درک نکرده اند به خوبی معرفی گردد.

شهدا محور وحدت هستند/ امروز الگوی ما حضرت زینب(س) است
لاله افتخاری همسر و فرزند شهید در مراسم اجلاسیه زنان شهید استان با بیان اینکه حضرت زینب(س) تنها از امام و ولی خود پرستاری نکرد ، خاطر نشان کرد:  حضرت زینب(س) از زنان و کودکانی که یادگاران شهدای کربلا بودند پرستاری حمایت ، نگهداری و پشتیبانی و روایتگری کردند.
وی با بیان اینکه حضرت زینب(س) از تاریخ پرستاری کردند ، ادامه داد: ایشان نگذاشتند که جریان انسان ساز و بیدادگر عاشورا توسط گروهی مزدور و قلم به دست ،مامور از طرف دشمنان اسلام و یا افراد بی تفاوت روایت شود.
افتخاری با بیان اینکه حضرت زینب(س) پرستار جریان عظیمی شدند ، تصریح کرد:  اگر امروز انقلاب اسلامی و فرهنگ مقاومت ،بصیرت ،ایستادگی در برابر دشمن و فرهنگ شهادت و آزادگی است پیام آور آن حضرت زینب  کبری(س) است که امروز این سر نی به ما به ویژه بانوان حیات داد.
این دختر و همسر شهید  با بیان اینکه اسلام واقعی زنی که منفعل و هیچ نقشی در تاریخ جامعه نداشته باشد را اصلا تعریف نمی کند ،خاطر نشان کرد: فرهنگ عاشورا زنی که فقط به جنسیت او توجه شود و وسیله طمع طمعکاران باشد تائید نمی کند این ها زنی را تائید می کنند که در بدترین شرایط تاریخ ساز باشد .
وی با بیان اینکه زن و مرد در الگوی و فرهنگی اسلامی رقیب نیستند، افزود: در الگوی غرب زن و مرد رقیب هم هستند که ما فرهنگ جاهلیت مدرن و اولایی را نمی پذیریم که جسم و هویت زن را زیر خاک پنهان می کرد و جاهلیت مدرنی که علاوه بر جسم وجان زن، دنیا و اخرت او را هم پایمال می کند ما هیچ کدام را تائید نمی کنیم الگوی ما حضرت زینب(س) است که هیچ جای دنیا نمونه آن را سراغ نداریم .
وی با بیان اینکه حضرت زینب(س) تربیت شده حضرت زهرا(س) است، گفت:  و برای ما که بانوانی چون حضرت فاطمه و حضرت زینب داریم خجالت دارد به دنبال الگوهای نیمه کاره دنیا برویم.
افتخاری خاطر نشان کرد:  امروز الگوی ما حضرت زینب(س) است، کسی که در سخت ترین شرایط در چند ساعت مادر و خواهرِ شهید شد و در بدترین شرایط در اسارت دشمن بود و سخت ترین مصیبت ها را دید.
همسر و فرزند شهید با بیان اینکه  الگوی خانواده شهدا حضرت زینب(س) است، ادامه داد: در این سال ها لحظه ای پشیمان نشدیم ولی شرمنده اهل بیت و حضرت زینب(س) هستیم که اگر شهدا نبودند به اسارت هم می رفتیم مانند جریان سوریه دشمن به اسم اسلام آمد و بر هیچ کس رحم نکرد.
افتخاری خاطر نشان کرد: امروز بانوان پیام خود را از حضرت زینب(س) گرفتند که هر کسی جز ایشان بود شاید از جریانات منفعل می شد ولی ایشان محکم ایستاد و مراسم پایکوبی دشمن را به اولین مراسم عزاداری امام حسین(ع) تبدیل کرد.
وی با بیان اینکه الگوی همه بانوان شهیده شیعه و سنی حضرت زینب(س) بود، اظهار کرد: اجلاسیه شهدای زن در این استان رنگ دیگری دارد زیرا شهدا محور وحدت هستند و شیعه و سنی ندارد .
وی ادامه داد؛ دشمن دنبال تفرقه افکنی بین شیعه و سنی است ولی شهدای مدافع حرم از زن زندگی و فرزند خود گذشتند تا از پاره های تن ما در همه جای دنیا دفاع کنند.
وی با بیان اینکه باید در برابر دشمنان قسم خورده خود محکم بایستیم، تصریح کرد: مکتب شهادت و ایثار و مقاومت، زن و مرد و سن و سال نمی شناسد رهبر به دیدار خانواده شهدای مسیحی می رود این مکتب مسلمان و غیر مسلمان نمی شناسد همانطور که در مراسم پیاده روی اربعین زن و مرد از هر مکتبی می آیند دشمن مشترک ما نمی تواند وحدت ما را ببیند نمی تواند ببینید که بسیج جامعه زنان شهید شاخص خود را از یک اهل سنت انتخاب می کند .
افتخاری در ادامه با بیان اینکه شهدا محور وحدت هستند، خاطر نشان کرد: دشمن نمی تواند این را ببیند که شهید شوشتری در این استان فعالیت می کند و برایش مذهب معنا ندارد خون ایشان با برادران اهل سنت آمیخته شده تا بگوید بین ما تفرقه نیست حتی بعد از شهادت، این ها درسی است که ما از این کنگره ها می گیریم.
فرزند شهید با بیان اینکه بانوان شهیده در سنگر خانواده خوش درخشیدند، گفت: سازمان ملل نمی تواند برای ما سند بنویسد الگوی ما حضرت زینب(س) است سازمان ملل اگر می خواست برای ما سند بنویسد باید برای دفاع از خود این زنان بیانیه صادر می کرد آن ها فقط شعار بهره گیری از زنان می دهند.
وی با بیان اینکه این اجلاسیه ها باید استمرار داشته باشند، افزود: باید به خود ببالیم که چنین الگوهایی داریم و باید این شاخص ها و زنان فرهیخته را به عنوان الگو معرفی کنیم ،فضای مجازی باید در خدمت گسترش این عبادت باشد آن وقت کار ما عبادت و مجاهدت است.
افتخاری ادامه داد: ما باید رسالت زینبی خود را به انجام برسانیم امروز در این استان کسی نباید از فضای مجازی خود غیر از گسترش زندگینامه راه و روش شهدا استفاده دیگری کند باید دشمن را بشناسانیم زیرا ما زنی داریم که بعد از ۱۴ قرن بیش از ۲۰ میلیون را به دنبال خود می کشاند و به کربلا می رساند زنی که اربعین آفرین شد .
وی در پایان اضافه کرد: به عنوان خانواده شهدا وظیفه داریم در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تلاش کنیم و خاطرات خود را کتاب بنویسیم.

انتهای پیام/
سه شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۳۶
کد مطلب: 451067
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *