رئیس دبیرخانه ستاد توسعه سواحل مکران مطرح کرد:

برگزاری همایش توسعه سواحل مکران تا پایان سال در تهران

27 دی 1396 ساعت 11:15

رئیس دبیرخانه ستاد توسعه سواحل مکران گفت: توسعه سواحل مکران با جذب سرمایه گذار و حضور شرکت‌ های داخلی و خارجی توانمند بخش خصوصی شتاب می گیرد بدین منظور همایش توسعه سواحل مکران تا پایان سال در تهران برگزار خواهد شد.


ایرج تاج ‌الدین در گفت و گو با چهاربهاران اظهار کرد: سواحل مکران به دلیل اتصال به آب های اقیانوسی نقش مهمی در توسعه و آبادانی سیستان و بلوچستان و شرق کشور دارد بر همین مبنا ستاد توسعه سواحل مکران همیشه سعی در جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی داشته و تمام شرایط را برای این حضور فراهم می کند.
وی با اشاره به برگزاری همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری و توسعه سواحل مکران در سال گذشته افزود: مشابه همایش سال گذشته به منظور جذب سرمایه گذار و معرفی سواحل مکران در ماههای پایانی امسال در تهران برگزار می شود همچنین مذاکره مستقیم با سرمایه‌ گذاران و معرفی این منطقه می تواند نقش مهمی در جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی داشته باشد.
رئیس دبیرخانه ستاد توسعه سواحل مکران ادامه داد: تاکیدات رهبر معظم انقلاب بر آبادسازی سواحل مکران و پیگیری های مستمر برای به سرانجام رسیدن طرح های توسعه ای توسط مسئولان شهرستانی، استانی و کشوری و اقدامات مثبت دولت یازدهم نقش مهمی در آماده سازی زیرساخت های این منطقه داشته است.
وی با اشاره به انواع ظرفیت های این سواحل تصریح کرد: سواحل مکران با توجه به موقعیت راهبردی دارای ظرفیت‌ های کم نظیر سرمایه‌ گذاری در حوزه های مختلف اقتصادی، گردشگری، شیلاتی (پرورش آبزیان)، کشاورزی (کشت گلخانه ای)، ترانزیت، حمل و نقل و راه اندازی کارخانه های صنایع مختلف است.
وی تسریع در آماده سازی زیرساخت های حمل و نقل هوایی، ریلی، جاده ای و دریایی و توسعه گردشگری را خواستار شد و خاطرنشان کرد: باید تمام امکانات برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی آماده شود تا رغبت بیشتری برای سرمایه گذاری منابع مالی خود در بخش های مختلف اقتصادی منطقه داشته باشند.
انتهای پیام/ک


کد مطلب: 451019

آدرس مطلب: https://www.4baharan.ir/news/451019/برگزاری-همایش-توسعه-سواحل-مکران-پایان-سال-تهران

چهاربهاران
  https://www.4baharan.ir