۰
کارشناسی ارشد مسائل بین الملل در گفتگو با چهاربهاران:

دولت سود حاصل از افزایش قیمت نفت را صرف حل مشکلات اساسی جامعه کند

کارشناسی ارشد مسائل بین الملل گفت: دولت سود حاصل از افزایش قیمت نفت را صرف درآمدهای دراز مدت و حل مشکلات اساسی جامعه کند، سرمایه گذاری در علم، تولید ملی، اشتغال زایی و توسعه صادرات در این گروه جای دارد.
دولت سود حاصل از افزایش قیمت نفت را صرف حل مشکلات اساسی جامعه کند
محمدعلی رحیمی‌نژاد در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران اظهار کرد: قیمت نفت اخیرا به دلیل اقدامات ولیعهد عربستان در تحکیم قدرت خود و همچنین تنش ها بین ایران و عربستان بیشترین رشد در طی 6 هفته گذشته را تجربه کرده است.

وی افزود: با در نظر گرفتن اینکه ایران یکی از صادر کنندگان عمده نفت خام به جهان است، می توان با اولویت بندی مناسب، شاهد بهبود نسبی در زندگی مردم باشیم.

کارشناسی ارشد مسائل بین الملل ادامه داد: در مواقع تزریق درآمد هنگفت به جامعه شاهد دو گونه رفتار نزد دولت ها در عرصه بین المللی هستیم.

وی در خصوص تزریق درآمد هنگفت از فروش نفت تصریح کرد: برخی کشورها با در نظر گرفتن منافع کوتاه مدت و گذرا به کارهای ظاهری جهت رشد و پیشرفت انجام می دهند، مصداق این امر را می توان برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله عربستان دانست که به جای سرمایه گذاری دراز مدت برای توسعه، به کشوری وابسته به غرب تبدیل شده است؛ درآمدهای کلان نفت عمدتا صرف تسلیحات، تجمل گرایی و تجهیز گروهک های تروریستی منطقه می شود.

رحیمی افزود: برخی کشورها از جمله کشورهای توسعه یافته درآمدهای خود را صرف درآمدهای دراز مدت و حل مشکلات اساسی جامعه می کنند. سرمایه گذاری در علم، تولید ملی، اشتغال زایی و توسعه صادرات در این گروه جای دارد.

این کارشناس بیان کرد: در اینجا می توان به مقایسه آینده دو کشور طی سالیان پیشرو پرداخت؛ پس از اتمام سوخت فسیلی چه آینده ای برای ایران و عربستان می توان متصور بود؟

وی گفت: با توجه به سود بیشتر حاصل از افزایش قیمت نفت، دولت باید هزینه های خود را طبق اولویت های جامعه برنامه ریزی کند.

رحیمی خاطرنشان کرد: مهمترین دغدغه امروز مردم، اقتصاد و مشکلات معیشتی در جامعه است که پتانسیل بالقوه نارضایتی را ایجاد کرده است؛ بیکاری قشر تحصیل کرده، پروژه های نیمه تمام، تولید علم و واردات بی رویه از عمده ترین مشکلاتی است که انتظار می رود با تزریق مناسب درآمدهای ملی به اقتصاد کشور، شاهد بهبود نسبی وضعیت جامعه باشیم.

انتهای پیام/ ف
سه شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۰۷
کد مطلب: 450745
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *