وزیر جهاد کشاورزی:

پرورش ماهی درقفس روش نوین در توسعه آبزی پروری است

13 آذر 1396 ساعت 11:32

وزیر جهاد کشاورزی گفت: پرورش ماهی در قفس روش نوین در توسعه آبزی پروری و افزایش در آمد ساحل نشینان است.


به گزارش چهاربهاران، محمود حجتی در بازدید از طرح پرورش ماهی در قفس چابهار اظهار کرد: سواحل سیستان و بلوچستان به دلیل دسترسی به آب های آزاد اقیانوسی از ظرفیت و توانمندی بالایی در زمینه آبزی پروری (ماهی و میگو) برخوردار است.

وی افزود: پرورش ماهی در قفس طرحی امن و بی خطر برای صیادان و سرمایه گذاران است و به اشتغال پایدار در این منطقه کمک شایانی می کند.

قائم مقام و معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: سواحل دریای عمان مستعد برای پرورش ماهی است و برای تولید سالانه 300 هزار تن ماهی پرورشی در قفس در حال برنامه ریزی هستیم.

مهرداد میرزایی افزود: این طرح در سال 1394 در ردیف طرح های اقتصاد مقاومتی سیستان و بلوچستان به تصویب رسیده است و تاکنون 50 گروه سرمایه گذاری با ظرفیت تولید 160 هزار تن ماهی پرورشی در قفس اعلام آمادگی کرده اند.

وی ادامه داد: 22 موافقت اصولی و دو پروانه تاسیس در زمینه پرورش ماهی در قفس صادر شده است و هم اینک دو شرکت سرمایه گذاری با نصب هشت قفس پرواری به تولید سالانه 500 تن ماهی اقدام کرده اند.

قائم مقام و معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات خاطرنشان کرد: 6 قفس پرورش ماهی برای نخستین بار در کشور به منظور وزن رسانی بچه ماهیان دریایی با هدف ذخیره سازی در قفس پرواری در بندر تیس چابهار نصب و بهره برداری شده است.

انتهای پیام/ ف


کد مطلب: 450734

آدرس مطلب: https://www.4baharan.ir/news/450734/پرورش-ماهی-درقفس-روش-نوین-توسعه-آبزی-پروری

چهاربهاران
  https://www.4baharan.ir