۰
وزیر جهاد کشاورزی:

پرورش ماهی درقفس روش نوین در توسعه آبزی پروری است

وزیر جهاد کشاورزی گفت: پرورش ماهی در قفس روش نوین در توسعه آبزی پروری و افزایش در آمد ساحل نشینان است.
پرورش ماهی درقفس روش نوین در توسعه آبزی پروری است
به گزارش چهاربهاران، محمود حجتی در بازدید از طرح پرورش ماهی در قفس چابهار اظهار کرد: سواحل سیستان و بلوچستان به دلیل دسترسی به آب های آزاد اقیانوسی از ظرفیت و توانمندی بالایی در زمینه آبزی پروری (ماهی و میگو) برخوردار است.

وی افزود: پرورش ماهی در قفس طرحی امن و بی خطر برای صیادان و سرمایه گذاران است و به اشتغال پایدار در این منطقه کمک شایانی می کند.

قائم مقام و معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: سواحل دریای عمان مستعد برای پرورش ماهی است و برای تولید سالانه 300 هزار تن ماهی پرورشی در قفس در حال برنامه ریزی هستیم.

مهرداد میرزایی افزود: این طرح در سال 1394 در ردیف طرح های اقتصاد مقاومتی سیستان و بلوچستان به تصویب رسیده است و تاکنون 50 گروه سرمایه گذاری با ظرفیت تولید 160 هزار تن ماهی پرورشی در قفس اعلام آمادگی کرده اند.

وی ادامه داد: 22 موافقت اصولی و دو پروانه تاسیس در زمینه پرورش ماهی در قفس صادر شده است و هم اینک دو شرکت سرمایه گذاری با نصب هشت قفس پرواری به تولید سالانه 500 تن ماهی اقدام کرده اند.

قائم مقام و معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات خاطرنشان کرد: 6 قفس پرورش ماهی برای نخستین بار در کشور به منظور وزن رسانی بچه ماهیان دریایی با هدف ذخیره سازی در قفس پرواری در بندر تیس چابهار نصب و بهره برداری شده است.

انتهای پیام/ ف
دوشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۳۲
کد مطلب: 450734
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *