۰
رئیس تعاون، کار و رفاه اجتماعی چابهار:

۱۰ هزار شغل برای خانوار چابهاری با راه‌اندازی تعاونی "توسعه پایدار سواحل مکران" ایجاد می شود

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان چابهار از راه‌اندازی شرکت تعاونی "توسعه پایدار سواحل مکران" چابهار و ایجاد اشتغال برای ۳۰۰ نفر به طور مستقیم و ۱۰ هزار خانوار به طور غیرمستقیم خبر داد.
۱۰ هزار شغل برای خانوار چابهاری با راه‌اندازی تعاونی "توسعه پایدار سواحل مکران" ایجاد می شود
به گزارش چهاربهاران، عبدالله امیریان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با راه‌اندازی شرکت تعاونی "توسعه پایدار سواحل مکران" چابهار برای 300 نفر به طور مستقیم و 10 هزار خانوار به طور غیرمستقیم شغل ایجاد شده است.

وی افزود: این شرکت تعاونی در زمینی به مساحت 73 هکتار و با اعتباری بالغ بر 20 میلیون دلار از محل تسهیلات بانک انصار و آورده بخش خصوصی در راستای رفع محرومیت و اشتغال‌زایی در استان کار خود را در زمینه پرورش شترمرغ از 3 ماه قبل در محدوده منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار آغاز کرده است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان چابهار تصریح کرد: فعالیت این شرکت تعاونی در بخش‌های جوجه‌کشی، پرواربندی، کشتارگاه، پرورش جوجه، تولید محصولات پوستی مانند کفش، کیف و کمربند، تولید محصولات آرایشی و بهداشتی از روغن شترمرغ، تولید محصولات از پرشترمرغ، تولید کود دامی و ارائه خدمات گردشگری شامل محل آموزش، فروشگاه، رستوران و استراحتگاه اقامتی است.

وی بیان کرد: با توجه به منابع و امکانات دیرین و سنتی استان، تمامی سازه این طرح با استفاده از علم، صنعت طبیعی و زیبایی فراموش شده سنتی ساخته شده است.

امیریان خاطرنشان کرد: تمامی شهروندان استان می‌توانند از طریق پرورش جوجه و باز فروش آن به این شرکت تعاونی، به طور مستقیم در این طرح سهیم شوند.

انتهای پیام/ف
 
پنجشنبه ۹ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۴۲
کد مطلب: 450710
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *