برگزاری نوزدهمین مرحله مانور ایمنی در برابر زلزله در کنارک

9 آذر 1396 ساعت 11:15

نوزدهمین مرحله مانور ایمنی دربرابر زلزله با شعار« مدرسه ایمن -جامعه تاب آور» در شهرستان کنارک برگزار شد.


به گزارش چهاربهاران رئیس جمعیت هلال احمر کنارک در نوزدهمین مرحله مانور ایمنی دربرابر زلزله با شعار« مدرسه ایمن  -جامعه تاب آور» اظهار کرد: این مانور هم زمان در سراسر کشور‌ توسط جمعیت هلال احمر با همکاری آموزش و پرورش، اورژانس و آتش نشانی و نهادهای دخیل در مدیریت بحران برگزار شد.
مراد بخش اسداللهی افزود: برگزاری مانور ایمنی در برابر زلزله یکی از برنامه‌های تعریف شده آموزشی و تربیتی است که به منظور افزایش سطح ایمنی و کاهش خطرپذیری مدارس کشور با تأکید بر تربیت‌های دانش آموزی آماده برای مقابله با حوادث و با همکاری اداره آموزش و پرورش اجرا می‌شود.
وی ادامه داد: از دیگر اهداف این مانور توسعه و ترویج ظرفیت های خودامدادی و دگرامدادی در بین دانش آموزان است که این خود نیز باعث رشد و شکوفایی استعدادهای علمی و امدادی و افزایش روحیه کار جمعی در بین دانش آموزان عضو سازمان جوانان جمعیت هلال احمر نیز می‌شود.
اسداللهی تصریح کرد: قبل از برگزاری این مانور، جمعیت هلال احمر شهرستان کنارک با همکاری آموزش و پرورش شهرستان اقداماتی را برای آموزش دانش آموزان دوره اول متوسطه، در قالب طرح ملی دادرس برای آمادگی در روزهای سخت و مقابله با هر گونه حوادث احتمالی انجام داده است.
وی خاطرنشان کرد: آموزش های طرح ملی دادرس شامل‌ عمده آموزش پناهگیری و خروج اضطراری، روش برخورد با مصدوم ، CPR، علایم حیاتی، احیای قلبی ریوی مغزی، حمل مصدوم، خون ریزی و پانسمان بانداژ، آتل بندی برای شکستگی ها، اطفای‌حریق و برپایی چادر(اسکان اضطراری) است.
​انتهای پیام/ک


کد مطلب: 450708

آدرس مطلب: https://www.4baharan.ir/news/450708/برگزاری-نوزدهمین-مرحله-مانور-ایمنی-برابر-زلزله-کنارک

چهاربهاران
  https://www.4baharan.ir