۰

برگزاری نوزدهمین مرحله مانور ایمنی در برابر زلزله در کنارک

نوزدهمین مرحله مانور ایمنی دربرابر زلزله با شعار« مدرسه ایمن -جامعه تاب آور» در شهرستان کنارک برگزار شد.
برگزاری نوزدهمین مرحله مانور ایمنی در برابر زلزله در کنارک
به گزارش چهاربهاران رئیس جمعیت هلال احمر کنارک در نوزدهمین مرحله مانور ایمنی دربرابر زلزله با شعار« مدرسه ایمن  -جامعه تاب آور» اظهار کرد: این مانور هم زمان در سراسر کشور‌ توسط جمعیت هلال احمر با همکاری آموزش و پرورش، اورژانس و آتش نشانی و نهادهای دخیل در مدیریت بحران برگزار شد.
مراد بخش اسداللهی افزود: برگزاری مانور ایمنی در برابر زلزله یکی از برنامه‌های تعریف شده آموزشی و تربیتی است که به منظور افزایش سطح ایمنی و کاهش خطرپذیری مدارس کشور با تأکید بر تربیت‌های دانش آموزی آماده برای مقابله با حوادث و با همکاری اداره آموزش و پرورش اجرا می‌شود.
وی ادامه داد: از دیگر اهداف این مانور توسعه و ترویج ظرفیت های خودامدادی و دگرامدادی در بین دانش آموزان است که این خود نیز باعث رشد و شکوفایی استعدادهای علمی و امدادی و افزایش روحیه کار جمعی در بین دانش آموزان عضو سازمان جوانان جمعیت هلال احمر نیز می‌شود.
اسداللهی تصریح کرد: قبل از برگزاری این مانور، جمعیت هلال احمر شهرستان کنارک با همکاری آموزش و پرورش شهرستان اقداماتی را برای آموزش دانش آموزان دوره اول متوسطه، در قالب طرح ملی دادرس برای آمادگی در روزهای سخت و مقابله با هر گونه حوادث احتمالی انجام داده است.
وی خاطرنشان کرد: آموزش های طرح ملی دادرس شامل‌ عمده آموزش پناهگیری و خروج اضطراری، روش برخورد با مصدوم ، CPR، علایم حیاتی، احیای قلبی ریوی مغزی، حمل مصدوم، خون ریزی و پانسمان بانداژ، آتل بندی برای شکستگی ها، اطفای‌حریق و برپایی چادر(اسکان اضطراری) است.
​انتهای پیام/ک
پنجشنبه ۹ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۱۵
کد مطلب: 450708
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *