۰
مدیر محیط‌زیست سازمان منطقه آزاد چابهار خبر داد

اهمیت فرهنگ‌سازی و ارتقای مشارکت جوامع محلی برای حفظ محیط زیست

مدیر محیط‌ زیست سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: آشنایی ساکنان بومی با محیط زیست، فرهنگ سازی و ایجاد حس مشارکت مردمی، استفاده درست از سواحل و دریا و همچنین ارتقاء دانش جوامع محلی و مسئولان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
اهمیت فرهنگ‌سازی و ارتقای مشارکت جوامع محلی برای حفظ محیط زیست
به گزارش چهاربهاران، علی مصطفی‌زاده در نشست تخصصی زیست‌محیطی با کارشناسان اظهار کرد: این نشست باهدف توسعه فرهنگ، تنویر افکار و آموزش‌های زیست‌محیطی در منطقه آزاد چابهار، با کارشناسان حوزه‌های مختلف ازجمله حوزه مشارکت‌های مردمی و حفاظت محیط‌زیست برگزار شد.
 
وی با بیان اینکه یکی از حلقه‌های مهم زنجیره توسعه پایدار محیط‌ زیست فرهنگ‌سازی و جلب و جذب مشارکت‌های مردمی است افزود: فرهنگ‌سازی هدفمند از کم‌هزینه‌ترین راه‌های دستیابی به توسعه پایدار بوده و مدل‌های موفق آن در بسیاری از کشورهای جهان تجربه‌شده است.

 مدیر محیط‌ زیست سازمان منطقه آزاد چابهار بیان کرد: چشم‌انداز رشد و توسعه چابهار با عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران و حضور صنایع مادر و واحدهای تولیدی بزرگ در این منطقه، آشنایی مردم و فرهنگ‌سازی بستر مناسبی جهت ارتقاء شاخص‌های زیست‌محیطی است.

مصطفی‌زاده خاطرنشان کرد: در کنار انجام تعهدات واحدهای تولیدی و خدماتی و نظارت و پایش مستمر تضمین‌کننده سلامت محیط‌زیست است.

وی برگزاری جلسه تخصصی کارشناسان دفتر مشارکت‌های مردمی و خروجی مفید این نشست و اخذ تجربیات استان‌ها و نحوه تعامل و توانمندسازی سمن‌ها و تبادل اطلاعات را در همین چارچوب عنوان و از برگزاری همایش سمن‌های زیست‌محیطی استان‌های جنوب شرق کشور به میزبانی منطقه آزاد چابهار در آینده نزدیک خبر داد.

انتهای پیام/
 
سه شنبه ۹ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۴۳
کد مطلب: 450488
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *