۰
رئیس اداره میراث فرهنگی چابهار خبر داد

اعطای تسهیلات کم بهره به صنعتگران صنایع دستی در چابهار

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چابهار از اعطای تسهیلات پنج میلیون تومانی به صنعتگران صنایع دستی دراین شهرستان خبر داد.
اعطای تسهیلات کم بهره به صنعتگران صنایع دستی در چابهار
عبدالحمید بلوچ زاده در گفت‌وگو با خبرنگار چهاربهاران، اظهار کرد: در راستای حمایت از صنعتگران فعال در بخش صنایع دستی این شهرستان پرداخت تسهیلات کم بهره پنج میلیون تومانی با سود چهار درصد اعطا می شود.

وی با بیان اینکه یکی از اولویت‌های اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چابهار ایجاد اشتغال به وسیله فعال کردن کارگاه های صنایع دستی است، افزود: این تسهیلات به صنعتگران فعال و صنعتگرانی که قصد ایجاد اشتغال دارند پرداخت می‌شود.

بلوچ زاده با اشاره به استقبال مردم از صنایع دستی در سالهای اخیر بیان کرد: این استقبال سبب امیدواری به این حوزه شد تا کیفیت خدمات بهتر شود.

وی گفت: هدف از پرداخت این تسهیلات ایجاد توسعه پایدار در صنعت گردشگری است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چابهار خاطرنشان کرد: توسعه و سرمایه‌گذاری در صنایع دستی همواره به عنوان یکی از راه‌های ارزان و مناسب برای اشتغال‌زایی مطرح بوده است و اشتغال به صنایع دستی نیاز به هزینه و مکان ویژه ندارد و افراد می‌توانند در هرشرایطی به تولید آن بپردازند.

وی با اشاره به رونق صنایع دستی دریایی در چابهار ادامه داد: تولیدصنایع دستی دریایی در چابهار توسط بومیان و ساحل نشینان منطقه انجام می‌شود و زمینه اشتغال آنان از این طریق فراهم شده است.

عبدالحمید بلوچ زاده گفت: مهمترین و معروف‌ترین صنایع دستی این شهرستان از صدف ساخته می‌شود به طوری که بیش از 70 نوع وسایل صدفی و همچنین معرق صدف توسط هنرمندان زن و مرد این منطقه تولید و در بازار این شهر به فروش می‌رسد.
 
انتهای پیام/
پنجشنبه ۴ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۵۶
کد مطلب: 450451
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *