عدم جریان سازی در مساجد فعالیت‌ها را ابتر می‌سازد

24 مهر 1396 ساعت 20:02

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: اگر در درون مساجد جریان سازی نکنیم و نگاهمان به افراد باشد کار در مسجد ابتر می‌ماند.


به گزارش چهاربهاران، صبح امروز آیت الله عباسعلی سلیمانی در دیدار با روحانیون و فعالین کانون های فرهنگی و هنری مساجد زاهدان اظهار کرد: بعضی مساجدی را داریم که به لحاظ فعالیت ها به شکل ایده آل کار می کند لذا می طلبد در اولین قدم این مساجد حداقل در شهرستان زاهدان و حداکثر در بعد استانی به لحاظ فعالیت های فرهنگی و هنری رتبه بندی شوند.
وی با طرح سئوالی که آیا مساجد ما هویت واحد دارند و یا نه ماهیت متفاوت دارند، افزود: برخی از مساجد در مناطق محروم قرار دارند که از محررومیت رنج می برند اما خیلی فعال و پرتلاش هستند که قطعاً باید در این چنین جلساتی به چشم بیایند.
امام جمعه زاهدان ادامه داد: مساجدی فعال و پرکار داریم که از لحاظ نماز، نماز جماعت در سه نوبت در آن اقامه می شود و دارای مجالس هستند.
سلیمانی تاکید کرد: مساجدی را داریم که علاوه بر پوشش فرهنگی پیرامون محیط خودشان، مبادرت به توزیع سبد کالا بین نیازمندان، جلسات آموزشی، اعتقادی، اخلاقی، مشاوره ای و حتی علمی برای دانش آموزان  کم بضائت می کنند.
وی  با تاکید بر اینکه مساجد را براساس ظرفیت های آن شناسایی کنیم، افزود: ظرفیت هر مسجدی به میزان توان نیروهای اطراف آن مسجد برمی گردد.
امام جمعه زاهدان یادآور شد: اگر در درون مساجد جریان سازی نکنیم و نگاهمان به افراد باشد کار در مسجد ابتر می ماند.
سلیمانی با بیان اینکه زنان می توانند نقش کلیدی در مساجد داشته باشند، گفت: هیات امنای تلفیق از زن و مرد می توان در مساجد تشکیل داد.
وی افزود: جذب جوانان از سوی امام جماعت مسجد شگرد خاص خودش را می طلبد و باید یک امام جماعت وقت و زمان زیادی در این امر صرف کند.
امام جمعه زاهدان خاطرنشان کرد: مساجد مراکز پاک و مقدس هستند و نباید اجازه دهیم که به برخی از امور آلوده شود.
انتهای پیام/


کد مطلب: 450391

آدرس مطلب: https://www.4baharan.ir/news/450391/عدم-جریان-سازی-مساجد-فعالیت-ها-ابتر-می-سازد

چهاربهاران
  https://www.4baharan.ir