۰

عدم جریان سازی در مساجد فعالیت‌ها را ابتر می‌سازد

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: اگر در درون مساجد جریان سازی نکنیم و نگاهمان به افراد باشد کار در مسجد ابتر می‌ماند.
عدم جریان سازی در مساجد فعالیت‌ها را ابتر می‌سازد
به گزارش چهاربهاران، صبح امروز آیت الله عباسعلی سلیمانی در دیدار با روحانیون و فعالین کانون های فرهنگی و هنری مساجد زاهدان اظهار کرد: بعضی مساجدی را داریم که به لحاظ فعالیت ها به شکل ایده آل کار می کند لذا می طلبد در اولین قدم این مساجد حداقل در شهرستان زاهدان و حداکثر در بعد استانی به لحاظ فعالیت های فرهنگی و هنری رتبه بندی شوند.
وی با طرح سئوالی که آیا مساجد ما هویت واحد دارند و یا نه ماهیت متفاوت دارند، افزود: برخی از مساجد در مناطق محروم قرار دارند که از محررومیت رنج می برند اما خیلی فعال و پرتلاش هستند که قطعاً باید در این چنین جلساتی به چشم بیایند.
امام جمعه زاهدان ادامه داد: مساجدی فعال و پرکار داریم که از لحاظ نماز، نماز جماعت در سه نوبت در آن اقامه می شود و دارای مجالس هستند.
سلیمانی تاکید کرد: مساجدی را داریم که علاوه بر پوشش فرهنگی پیرامون محیط خودشان، مبادرت به توزیع سبد کالا بین نیازمندان، جلسات آموزشی، اعتقادی، اخلاقی، مشاوره ای و حتی علمی برای دانش آموزان  کم بضائت می کنند.
وی  با تاکید بر اینکه مساجد را براساس ظرفیت های آن شناسایی کنیم، افزود: ظرفیت هر مسجدی به میزان توان نیروهای اطراف آن مسجد برمی گردد.
امام جمعه زاهدان یادآور شد: اگر در درون مساجد جریان سازی نکنیم و نگاهمان به افراد باشد کار در مسجد ابتر می ماند.
سلیمانی با بیان اینکه زنان می توانند نقش کلیدی در مساجد داشته باشند، گفت: هیات امنای تلفیق از زن و مرد می توان در مساجد تشکیل داد.
وی افزود: جذب جوانان از سوی امام جماعت مسجد شگرد خاص خودش را می طلبد و باید یک امام جماعت وقت و زمان زیادی در این امر صرف کند.
امام جمعه زاهدان خاطرنشان کرد: مساجد مراکز پاک و مقدس هستند و نباید اجازه دهیم که به برخی از امور آلوده شود.
انتهای پیام/
دوشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۰۲
کد مطلب: 450391
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *