۰

رئیس‌جمهور دو وزیر باقیمانده کابینه را از استان‌های ترک زبان انتخاب کند

نماینده مردم بستان آباد گفت: رئیس‌جمهور دو وزیر باقیمانده کابینه را از استانهای ترک زبان انتخاب کند تا عدالت رعایت شود.
رئیس‌جمهور دو وزیر باقیمانده کابینه را از استان‌های ترک زبان انتخاب کند
به گزارش چهاربهاران، محمد وحدتی نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور بیان داشت: خداوند بزرگ را شاکریم که انتخابات 29 اردیبهشت با حماسه‌ای وصف ناپذیر، برگ زرین دیگری از اراده مردم شهید پرور ایران اسلامی را به رخ جهانیان کشید و حماسه فراموش‌نشدنی دیگری خلق کرد.

نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حضور کم‌نظیر مشارکت حداکثری مردم شریف ایران جهانیان را بهت‌زده کرد و یاوه‌گویان را سر جای خود نشاند، افزود: ضمن عرض تبریک این حماسه بزرگ و وصف ناپذیر به مردم شریف ایران، رهبر معظم انقلاب و رییس‌جمهور، مطمئنا دشمن اسلام و انسانیت از حضور پرشور در 29 اردیبهشت سخت عصبانی بود که توسط ایادی خود برای تحت‌شعاع قرار دادن این حضور پرشکوه در روز 17 خرداد با حمله به مجلس شورای اسلامی و حرم مطهر امام تعدادی از عزیزان ما را شهید و زخمی کرد. اما آنان سخت در گمراهی‌اند و نمی‌دانند ملتی که شهادت دارد اسارت ندارد و این بار با جواب موشکی سپاه خواب از چشم دشمن پرید و با صحنه عظیم و تکان دهنده مردم در روز قدس مواجه شد و فهمید که هر چه ما را بکشند درخت اسلام تنومندتر و ملتهای جهان بیدارتر و اضمحلال استکبار جهانی نزدیک‌تر خواهد بود.
وی تصریح کرد: کسانی که با ترفندهای مختلف قصد منزوی‌کردن نظام اسلامی را داشتند، در مراسم پرشکوه و بی‌سابقه تنفیذ و تحلیف رئیس‌جمهور محترم با حضور بیش از 500 میهمان از بیش از 100 کشور مهم جهان روبرو شدند و با انحراف افکار عمومی به مسائل جزیی و حاشیه‌ای سعی در تحت شعاع قراردادن اصل موضوع را داشتند که با تدبیر ملت غیور ایران و نماینگان مجلس در بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی و در نهایت رای اعتماد به آنان و تشکیل به موقغ دولت دوزادهم ابتکار عمل را از دشمن گرفته شد.
وحدتی با اشاره به اینکه با فعال شدن دیپلماسی جهانی برای تحقق اهداف جمهوری اسلامی ایران در جهان و ارتباط مناسب با کلیه کشورهای دنیا به حرکت خود ادامه می‌دهیم و دشمن را در رسیدن به اهداف شوم خود ناکام می‌گذاریم، گفت: آقای روحانی؛ امروز ملت شریف ایران در هر صحنه‌ای با حضور فعال خویش، زمینه را برای فعالیت دولت و ریشه‌کن کردن مشکلات موجود فراهم آورده و دیگر هیچ بهانه‌ای برای عدم حل مشکلات موجود نیست.
نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: انتظار مجلس و مردم شریف این است که در چهار سال آینده دولت با همکاری نزدیک مجلس و ارائه گزارش سه ماهه به مجلس و گرفتن راهکارهای مورد نیاز برای ادامه حرکت خود به طور صحیح و با سرعت بیشتر بالاخص در رابطه با اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال مورد حمایت مجلس قرار گیرد تا بتواند به افق‌های روشن‌تری دست یابد.
وی اهمیت دادن به انتصاب مسئولین بالاخص در پست‌های حساس با در نظر گرفتن شاخص‌هایی از قبیل شایسته‌سالاری، تعهد، کاردانی، داشتن انگیزه کاری و عملکرد جهادی و دوری از انباشت ثروت خود و نزدیکان را از ضروریات دانست و افزود: دولت محترم نباید به دلیل اختلاف سلیقه افراد شایسته را از کار برکنار کند.
وحدتی بیان داشت: دولت با حمایت رهبر معظم انقلاب و ملت شریف ایران در برنامه برجام بهانه را از دشمن گرفته و به جهانیان ثابت کرد ایران قدرتمند در منطقه نقش تعیین‌کننده دارد و هیچ معادله سیاسی و نظامی در جهان بالاخص منطقه بدون حضور ایران قابل حل نخواهد بود.
وی اضافه کرد: در همین راستا ورود به دیپلماسی اقتصادی جهانی توسط وزارت خارجه با اولویت ارتباط قوی با کشورهای دوست، همسو و همسایه و با حضور در بازارهای اقتصادی جهان، بایستی در معادلات اقتصادی جهانی، دلار آریکا را حذف و به خاطر پایندی کشورهای اروپایی یورو را جایگزین آن کرده و با ایجاد صلح و آرامش در جهان سیاسی اقتصادی و نظامی که همه کشورها و ملت‌های جهان طرفدار آن هستند بتوانند ارتباط قوی با جهان را رونق بخشیده و صلح پایدار برای همگان به ارمغان آورند.
نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی خطاب به دولتمردان آمریکا نیز گفت: آقای ترامپ در یک بررسی میدانی در کشور خودتان خواهید دید که نه تنها ملتهای جهان بلکه ملت آمریکا نیز از جنگ‌افروزی، خشونت و آدم‌کشی و تروریسم که توسط دولتمردان آمریکا در جهان دامن زده می‌شود خسته شده‌اند. آنان نیز جهانی از عاری از تروریسم را خواستارند. لذا به شما توصیه می‌کنم نیروهای نظامی خود را از اقصی نقاط جهان به آمریکا فراخوانده و از حمایت تروریسم و تشنج آفرینی در جهان دست برداشته و جوانان خود را به کشتن ندهید. دست از سر ملتهای جهان بردارید و بدانید که جهان نیاز به قیم ندارد و در غیر اینصورت مطمئن باشید با خشم ملتهای جهان روبرو خواهید شد.
وحدتی با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه‌ خود نیز اظهار داشت: به خاطر زحمات یکسال گذشته از وزرای محترم بهداشت، تعاون، بهداشت، راه و.. تشکر کنم. از رئیس‌جمهور خواهشمندم به وعده‌هایش در تبلیغات انتخاباتی در تبریز عمل کنید و دو وزیر باقیمانده کابینه را از استانهای ترک زبان انتخاب کنید تا عدالت رعایت شود و نسبت به احیای دریاچه ارومیه نگاه جدی و عملیاتی داشته باشد و دستور اجرای اصل 15 قانون اساسی و توسعه ادبیات ترکی در دانشگاه‌ها و مدارس را صادر نماید.
انتهای پیام/
دوشنبه ۶ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۱۵
کد مطلب: 450122
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *