امام جمعه موقت شهرستان چابهار:

گسترش فرهنگ عفاف و حجاب حفظ باورهای دینی را به همراه دارد/ آتش به اختیار رهبری اقدامات فرهنگی مردمی است

16 تير 1396 ساعت 14:35

امام جمعه موقت چابهار گفت: دستگاه های مربوطه با جدیت و با برنامه ریزی و گسترش فرهنگ عفاف و حجاب ورود پیدا کنند چراکه حفظ باورهای دینی ما را به همراه دارد.


به گزارش چهاربهاران، حجت الاسلام والمسلمین مهدی کریمی در خطبه های نمازجمعه این هفته، با اشاره ای به فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر آتش به اختیار داشتند و اظهار کرد: وقتی فرهنگ ما مورد تهاجم قرار می‌گیرد، نباید ما بنشینیم تا فرهنگ غنی اسلامی، جایش با فرهنگ غرب جایگزین شود، پس همه باید در این عرصه ورود داشته باشیم و کار فرهنگی تمیز انجام دهیم .
وی در این فراز از خطبه، با توجه به هفته عفاف و حجاب، همه را به این اصل اسلامی توصیه کرد و از دستگاههای مربوطه خواست در این میدان، و در میدان فرهنگ عاشورا و مهدویت با جدیت ورود کنند که این کشور باید قطب فرهنگی دنیا باشد پس باید برنامه ریزی فرهنگی درست و سالمی داشته باشیم نه اینکه در مقابل جنگ فرهنگی تمام عیار، که دامن گیر آن هستیم، کم کاری و سهل انگاری کنیم.
خطیب موقت چابهار ادامه داد: در عراق نیروها خدایی توانستند موصل را آزاد کنند و آخرین و مهمترین پایگاه داعش را نابود کنند و بزودی در سوریه و شامات هم پیروز خواهیم شد؛ داعش امروز درصدد رفتن به سمت بسترهای صهیونیستی است و قصد اتحاد با القاعده را دارد.
حجت الاسلام کریمی بیان کرد: هفته آینده با مضمون عفاف و حجاب نامگذاری شده است و مسؤلین می بایست گزارش دهند برای حجاب و عفاف چه کاری انجام دادند؛ دشمن با هزینه ها و بودجه های میلیارد دلاری در صدد تغییر فرهنگی و کم رنگ کردن محرم صفر ما است.
وی گفت: ما در دوران جنگ نرم هستیم و دشمن در عرصه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی با ما مقابله می کند از ماهواره ها گرفته تا فضاهای مجازی کار می کنند و در کنارش قلب ها و افکار عقیدتی ما را نشانه گرفته اند؛ جلسات مذهبی و فرهنگی مورد نیاز ما است، فساد فرهنگی را برای دشمنی با اسلام مورد هدف قرار گرفته اند.
خطیب موقت نماز جمعه ادامه داد: به اصطلاح امروز از در و دیوار گناه به سمت ما می آید، دولت دوازدهم کم کم روی کار بیاید، ما نیازمند وزیر ارشاد دلسوزیم تا خالصانه و با پشتکار کار کند.
وی افزود: 15 شوال، سالروز شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا و سالروز وفات حضرت عبدالعظیم حسنی را نیز گرامی داشتند.
حجت الاسلام کریمی اذعان کرد: 19 این ماه شهادت حضرت حمزه می باشد یار دیرین حضرت رسول و باید پیشرو در همراهی امام زمان (عج) از گناه و لقمه حرام دوری کرد چراکه امام زمان این رفتارها را دوست می دارد.
وی خاطرنشان کرد: 21 تیرماه سالروز جنگ خندق است و دشمنان و شیاطین که قصد ضربه زدن به اسلام را داشته اند و جنگ خندق را راه انداخته اند، در زمان حضرت رسول هم در این جنگ جمله پیغمبر این بود این روز تمام اسلام در برابر تمام شیاطین ایستاد و آن ضربه ای بود که حضرت امیرالمومنین علی (ع) بر عمربن عبدود زد.
انتهای پیام/


کد مطلب: 424712

آدرس مطلب: https://www.4baharan.ir/news/424712/گسترش-فرهنگ-عفاف-حجاب-حفظ-باورهای-دینی-همراه-آتش-اختیار-رهبری-اقدامات-فرهنگی-مردمی

چهاربهاران
  https://www.4baharan.ir