۰
رئیس سابق واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد:

سیستم نظارتی دقیقی در دانشگاه آزاد وجود ندارد/ مدل مدیریتی دانشگاه آزاد مورد بازنگری قرار گیرد/ ریال به ریال درآمدها هدفمند هزینه شود

امروز سیستم نظارتی دقیقی در دانشگاه آزاد وجود ندارد و مدل مدیریتی این دانشگاه باید مورد بازنگری قرار گیرد و ریال به ریال درآمدها هدفمند هزینه شود.
قث
قث
به گزارش چهاربهاران،  خسرو دانشجو با اشاره به لزوم فسادزدایی از دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی حتماً به پایش کلی، جاری و ساری در سیستمش نیاز دارد.
وی تصریح کرد: ساختار دانشگاه آزاد اسلامی طوری طراحی و تدوین‌ شده است که هر یک از واحدهای آن استقلال مالی دارند و درآمد کسب و خودشان‌ هم هزینه می‌کنند و با این تفسیر، احتمال تخلف در آن بسیار بالا می‌رود.
رئیس سابق واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی افزود: لازم است که حتماً سیستم نظارتی خیلی بروز، علمی و دقیقی در دانشگاه آزاد اسلامی جریان داشته باشد که به‌صورت پویا عمی کند و مدل مدیریتی که امروز در دانشگاه آزاد اسلامی مورد استفاده قرار می‌گیرد، باید مورد بازنگری قرار گیرد.
دانشجو خاطرنشان کرد: اتفاقاتی که جسته‌وگریخته در دانشگاه آزاد اسلامی می‌شنویم،  شاید یکی از دلایلش همین باشد که سیستم نظارتی و پایش که باید در دانشگاه باشد و در همه دستگاه‌ها و دوایر هم وجود دارد، در دانشگاه آزاد اسلامی نیست.
وی افزود: در هر وزارتخانه‌ و نهادی که بروید، بودجه مصوب آن وزارتخانه زیر نظر رئیس و ذیحساب هزینه می‌شود؛ یعنی یک نفر مسؤولیت دارد که کاملاً دستور خرج‌ها را با قوانین تطبیق دهد.
رئیس سابق واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی گفت: مقداری از این موارد در این حوزه‌ها در مدل مدیریتی که در دانشگاه آزاد اسلامی مورد استفاده قرار می‌گیرد، مشکل دارد.
دانشجو بیان کرد: به نظر می‌رسد از باب اینکه این جریانات در دانشگاه آزاد اسلامی نباشد یا به‌نوعی درآمدی که دانشگاه از جمع پرداخت شهریه دانشجویان کسب می‌کند و همه می‌دانیم با شرایط اقتصادی که جامعه داشته و خیلی اوضاع مردم جالب نیست، درست هزینه شود، باید بازنگری‌هایی صورت گیرد.
وی تصریح کرد: لازم است ریال به ریال درآمدها دقیقاً در کانال خودش و هدفمند و مطابق با منطق و عقل کلی هزینه شود تا سیستم به حرکت پویا و زنده خودش ادامه دهد.
رئیس سابق واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با گستردگی فراوانی که دارد و با سرمایه‌های مادی و معنوی زیادی که در آن هست، می‌تواند نقش پررنگ‌تری در ارتقای جامعه ایفا کند.
دانشجو گفت: جسته‌وگریخته می‌شنویم که دانشگاه آزاد اسلامی فلان میلیارد تومان سرمایه‌ دارد؛ ولی در کنار این سرمایه مادی، سرمایه بسیار عظیم‌تری داریم و آن‌ هم تعداد بسیار بالای اعضای هیأت‌علمی، کارکنان فرهنگی و خدوم دانشگاه آزاد اسلامی و دانشجویان است که می‌توانند نقش‌های بسیار پررنگ‌تری در جامعه ایفا کنند؛ یعنی از آن منظر هم لازم است ما به این موضوع نگاه کنیم.
وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی در واقع جمعی از امکانات مادی بسیار خوبی است که در آن وجود دارد و امکانات معنوی و سرمایه‌های انسانی که در دانشگاه آزاد اسلامی دیده می‌شود و هر دو این مقوله لازم است که در ارتباط با آن فکر و برنامه‌ریزی شود تا به نحو احسن استفاده بهینه صورت گیرد.
پنجشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۵۴
کد مطلب: 424396
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *