۰

تبدیل شدن فرودگاه بین المللی زاهدان به هاب اقتصادی منطقه

مدیرکل فرودگاههای سیستان و بلوچستان گفت: برنامه ‎ ریزی و حرکت به سوی تبدیل کردن این فرودگاه به هاب منطقه و خدمت ‎ رسانی به هواپیماهای عبوری را باعث ثروت ‎ آفرینی برای ایران دانست.
289
289
به گزارش چهاربهاران، حسن اعرابی ‎ مقدم افزود: بیش از 100 پرواز عبوری در شبانه‌روز از آسمان زاهدان در مسیر دوطرفه اروپا به کشورهای شرقی و جنوب شرقی آسیا، موقعیت مناسب و راهبردی این فرودگاه و داشتن سطوح پروازی مطلوب و سیستم ‎ های ناوبری استاندارد و بروز ، موقعیت منحصر به فردی را در این منطقه به فرودگاه زاهدان بخشیده است که می ‎ توان با برنامه ‎ ریزی دقیق و اصولی آن را به مرکز خدمت ‎ رسانی هواپیماهای عبوری و هاب منطقه تبدیل کرد.
وی با اشاره به این موضوع که برای استفاده از تمامی ظرفیت ‎ ها باید زیرساخت ‎ های لازم در فرودگاه ‎ های استان را تقویت کرد، گفت: ساخت باند دوم فرودگاه بین ‎ المللی زاهدان از جمله زیرساخت ‎ های بزرگی است که با رویکرد اقتصاد مقاومتی و با بیش از 90 درصد توان بومی استانی و کشوری ساخته شده است و می ‎ تواند به کاهش ترافیک و زمان عبور و مرور پروازهای ورودی و خروجی به کشور، میزبانی هواپیماهای عبوری و افزایش پروازهای داخلی و خارجی و در نتیجه افزایش درآمد کمک بسزایی کند.
اعرابی ‎ مقدم در مورد ایجاد یک زیرساخت ضروری دیگر گفت: مطالعات ساخت ترمینال جدید فرودگاه بین ‎ المللی زاهدان و ساختمان تکنیکال بلاک آن به مساحت هفت هزار مترمربع انجام و در نقشه نیز جانمایی شده است. با ساخت این ترمینال فضای لازم برای خدمت ‎ رسانی مختلف مانند سرویس ‎ های تغذیه و استراحت فراهم می ‎ شود و می ‎ تواند درآمدهای غیرهوانوردی فرودگاه را افزایش دهد.
مدیرکل فرودگاههای سیستان و بلوچستان در رابطه با ایجاد مزیت برای خدمت ‎ رسانی به هواپیماهای عبوری گفت: ما در مرز ورودی و خروجی کشور هستیم و اگر بتوانیم امکانات مناسب مانند سوختگیری را برای خدمت ‎ رسانی به پروازهای عبوری فراهم کنیم این باعث ثروت ‎ آفرینی می ‎ شود اما باید بتوانیم با هماهنگی شرکت نفت قیمت سوخت را کاهش دهیم تا با ایجاد رقابت با کشورهای همسایه، شرکت ‎ های هوایپمایی را به سوختگیری از این فرودگاه ترغیب کنیم.
اعرابی ‎ مقدم تربیت نیروی انسانی کارآمد و توانا که باعث افزایش بهره ‎ وری و کیفیت خدمات شود را یکی از راه ‎ های دیگر ثروت ‎ آفرینی و پیشبرد اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: در رابطه با تحقق اقتصاد مقاومتی کارهای خوبی در فرودگاه زاهدان انجام شده که می ‎ توان به بهینه ‎ سازی مصرف انرژی در بخش ‎ های مختلف از قبیل استفاده از روشنایی بسیار کم مصرف در سالن ‎ ها، پارکینگ هواپیماها و بلوار ورودی فرودگاه اشاره کرد و با توجه به موقعیت اقلیمی زاهدان استفاده از انرژی خورشیدی از برنامه ‎ های آینده ‎ مان خواهد بود.
وی اشتغال ‎ زایی حاصل از تبدیل این فرودگاه به هاب منطقه را نیز از دیگر عوامل حرکت به سمت اقتصاد مقاومتی و ورود ارز به کشور عنوان کرد.
پنجشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۳۸
کد مطلب: 424379
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *