۰
چهاربهاران:

بررسی آخرین وضعیت بیماری تب کریمه کنگو در کمیسیون بهداشت

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از بررسی آخرین وضعیت بیماری تب کریمه کنگو با حضور رئیس سازمان دامپزشکی و مدیر کل مبارزه با بیماری‌های واگیردار وزارت بهداشت در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.
عا
عا
به گزارش چهاربهاران، محمد نعیم امینی فرد در توضیح جلسه امروز کمیسیون بهداشت و درمان گفت:‌در این جلسه مسئولان مربوطه به ارائه گزارشی از آخرین وضعیت و شرایط بیماری تب کریمه کنگو پرداختند. طبق این گزارش تب کریمه کنگو بیماری بومی کشور است که از ابتدای سال تا کنون ۳۱ نفر به این بیماری دچار شده و سه نفر نیز جان خود را از دست دادند.
وی افزود:‌ با توجه به اینکه این بیماری دارای میزان مرگ و میر بالایی است باید موضوع پیشگیری در وهله مورد توجه قرار گیرد که آن نیز منوط به افزایش تعداد کشتارگاه های مجاز برای تامین گوشت قرمز است چون تب کریمه کنگو بیماری مشترک بین انسان و دام محسوب می‌شود.
امینی فرد تاکید کرد:‌بر اساس گزارش مسئولان مشکلی برای درمان این بیماری در سطح کشور وجود ندارد اما پیشگیری دارای اهمیت خاصی است که باید مردم به مسائل بهداشتی توجه کرده و گوشت را از مراکز مجاز تهیه کنند. لذا پیشنهاد شد که اگر سازمان دامپزشکی دچار نواقص قانونی از لحاظ گسترش حوزه عملکردی است ، این موارد را مطرح کرده تا مجلس نیز اقدامات لازم را انجام دهد.
سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان بررسی مشکلات صنعت داروسازی را از دیگر موارد مطروحه در این کمیسیون عنوان و اظهار کرد: در حال حاضر ۹۰ درصد داروها در داخل و ۱۰ درصد از خارج تامین می‌شود که این نیز به خاطر پتانسیل بالای صنعت داروسازی در کشور است؛ البته برای همین ۱۰ درصد بیش از هزار میلیون دلار در سال گذشته هزینه شده که نسبت به سالهای قبلی میزانش کاهش یافته است.
وی بدهی ۲۰۰۰ میلیارد تومانی بیمه ها و مراکز درمانی به شرکت های پخش را عامل ایجاد بحران در این مراکز دانست و گفت:‌با ادامه این روند نظام دارویی دچار مشکل می‌شود که لازم است وزارتخانه‌های رفاه و بهداشت تدابیر ویژه ای اتخاذ کنند.
چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۳:۵۴
کد مطلب: 424360
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *