۰

تولید 570 تن میگو در مزارع سایت پرورشی گواتر چابهار

مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: 570 تن میگو سال گذشته در 280 هکتار از مزارع سایت پرورش میگوی منطقه گواتر شهرستان چابهار تولید و روانه بازارهای داخلی و خارجی شده است.
11
11
به گزارش چهاربهاران، مهدی حسینی اظهار کرد: امسال با رها سازی حدود 130 میلیون قطعه بچه میگو در 700 هکتار سایت پرورش میگو منطقه گواتر پیش بینی می شود میزان تولید حدود سه هزار تن افزایش یابد.
وی ادامه داد: شرایط آب و هوایی چابهار سبب شده تا بچه میگوها در بازده زمانی سه ماهه یعنی یک ماه زودتر از دیگر مناطق ساحلی جنوب کشور به وزن ایده آل برسند که فرصت مناسبی را برای سرمایه گذاران این بخش فراهم کرده است.
وی بیان کرد: با توجه به کیفیت بالای میگوی تولیدی سیستان و بلوچستان سال گذشته از 570 تن تولید 90 درصد آن به کشورهای روسیه و حوزه خلیج فارس صادر شده است.
وی اضافه کرد: با برنامه ریزی های صورت گرفته بنا داریم میگوی تولیدی استان را به کشورهای اتحادیه اروپا صادر کنیم.
مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه هم اینک کل مزارع منطقه گواتر چابهار 6 مزرعه 200 هکتاری و 108 مزرعه 20 هکتاری است گفت: پرورش میگو اقدامی مناسب در راستای حفظ گونه های ارزشمند غذایی، ذخیره سازی میگو مولد در مرکز تکثیر و در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی است.
حسینی اظهار داشت: مراکز تکثیر میگو سیستان و بلوچستان امسال علاوه بر تولید مولد و پست لارو مورد نیاز استان نیازهای سایر استان های میگو پرور کشور را نیز تامین کرده به گونه ای که 300 جفت مولد به بوشهر صادر شده است.
پنجشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۲۰
کد مطلب: 424003
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *