مدیر جهاد کشاورزی چابهار:

موز ، انبه ، چیکو ، گواوا و نارگیل از میوه های خاص منطقه چابهار می باشند

19 فروردين 1396 ساعت 13:31

موز ، انبه ، چیکو ، گواوا و نارگیل از میوه های خاص منطقه چابهار می باشند که به دلیل شرایط جوی مساعد بصورت سالیانه قابل بهره برداری می باشند.


مدیرجهاد کشاورزی چابهار در گفتگو با چهاربهاران، گفت: اقلیم مساعد جهت توسعه کشت و تولید انواع سبزیجات و صیفی جات در خارج از فصل، قابلیت لازم در ایجاد و توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی و عمل آوری و بسته بندی محصولات کشاورزی وقابلیت های ویژه در پرورش و نگهداری انواع دام و طیور نژاد بومی نظیر شتروگوسفندوبزوگاووگوساله ومرغ دشتیاری از مزیت های منحصر بفرد چابهار و حومه می باشد.
غلامحسین بامبری افزود:تو انمند ی  بخش کشاورزی در حوزه دام وطیور چابهار و توابع  تنوع گیاهی و اقلیمی خاص باشرایط زیست گونه های جانواری بسیار ارزشمندی را فراهم آورده است .
وی ادامه داد: پتانسیل های متنوع توده و نژادهای دام و طیور شهرستان و توان بالقوه این نژادها در شرایط نامساعد وجهه این شهرستان را به سمت دامداری و دامپروری سوق داده است .
وی خاطرنشان کرد:توده نژادهای بومی شهرستان ( گاو دشتیاری ، گوسفند و بز بومی ،شتر و مرغ دشتیاری ، بدلیل مقاومت و سازگاری با شرایط محیطی و همچنین مقاومت در برابر فقر غذایی قابل پرورش در شرایط روستایی و از لحاظ اقتصادی برای روستائیان مقرون به صرفه بوده و گوشت قرمز ، گوشت مرغ و تخم مرغ مورد نیاز خانوارها را تامین   می نماید.
وی تصریح کرد:لذا بمنظور حفظ و توسعه نژاد مرغ بومی دشتیاری ، ایستگاه حفظ و توسعه مرغ دشتیاری در زمینی به مساحت 16 هکتار در حال احداث میباشد که دارای سه بخش سالن جوجه کشی به ظرفیت 20   هزار قطعه در هر دوره ، سالن پرورش جوجه و نیمچه با ظرفیت 10 هزار قطعه و دوسالن پرورش مرغ مادر با ظرفیت    10   هزار قطعه مرغ مولد گامی موثر در تکثیر و پرورش این نژاد ارزشمند برداشته شده است که با بهره برداری از این ایستگاه جوجه یکروزه و پولت واحد های پرورش طیور بومی در استان و سایر استان های با شرایط مشابه نظیر هرمزگان ، جنوب کرمان و فارس قابل تامین می باشد و نقش موثری در افزایش جمعیت طیور بومی این شهرستان در کشور را ایفا میکند.
 
 


کد مطلب: 423952

آدرس مطلب: https://www.4baharan.ir/news/423952/موز-انبه-چیکو-گواوا-نارگیل-میوه-های-خاص-منطقه-چابهار-می-باشند

چهاربهاران
  https://www.4baharan.ir