۰
مدیر جهاد کشاورزی چابهار:

موز ، انبه ، چیکو ، گواوا و نارگیل از میوه های خاص منطقه چابهار می باشند

موز ، انبه ، چیکو ، گواوا و نارگیل از میوه های خاص منطقه چابهار می باشند که به دلیل شرایط جوی مساعد بصورت سالیانه قابل بهره برداری می باشند.
22
22
مدیرجهاد کشاورزی چابهار در گفتگو با چهاربهاران، گفت: اقلیم مساعد جهت توسعه کشت و تولید انواع سبزیجات و صیفی جات در خارج از فصل، قابلیت لازم در ایجاد و توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی و عمل آوری و بسته بندی محصولات کشاورزی وقابلیت های ویژه در پرورش و نگهداری انواع دام و طیور نژاد بومی نظیر شتروگوسفندوبزوگاووگوساله ومرغ دشتیاری از مزیت های منحصر بفرد چابهار و حومه می باشد.
غلامحسین بامبری افزود:تو انمند ی  بخش کشاورزی در حوزه دام وطیور چابهار و توابع  تنوع گیاهی و اقلیمی خاص باشرایط زیست گونه های جانواری بسیار ارزشمندی را فراهم آورده است .
وی ادامه داد: پتانسیل های متنوع توده و نژادهای دام و طیور شهرستان و توان بالقوه این نژادها در شرایط نامساعد وجهه این شهرستان را به سمت دامداری و دامپروری سوق داده است .
وی خاطرنشان کرد:توده نژادهای بومی شهرستان ( گاو دشتیاری ، گوسفند و بز بومی ،شتر و مرغ دشتیاری ، بدلیل مقاومت و سازگاری با شرایط محیطی و همچنین مقاومت در برابر فقر غذایی قابل پرورش در شرایط روستایی و از لحاظ اقتصادی برای روستائیان مقرون به صرفه بوده و گوشت قرمز ، گوشت مرغ و تخم مرغ مورد نیاز خانوارها را تامین   می نماید.
وی تصریح کرد:لذا بمنظور حفظ و توسعه نژاد مرغ بومی دشتیاری ، ایستگاه حفظ و توسعه مرغ دشتیاری در زمینی به مساحت 16 هکتار در حال احداث میباشد که دارای سه بخش سالن جوجه کشی به ظرفیت 20   هزار قطعه در هر دوره ، سالن پرورش جوجه و نیمچه با ظرفیت 10 هزار قطعه و دوسالن پرورش مرغ مادر با ظرفیت    10   هزار قطعه مرغ مولد گامی موثر در تکثیر و پرورش این نژاد ارزشمند برداشته شده است که با بهره برداری از این ایستگاه جوجه یکروزه و پولت واحد های پرورش طیور بومی در استان و سایر استان های با شرایط مشابه نظیر هرمزگان ، جنوب کرمان و فارس قابل تامین می باشد و نقش موثری در افزایش جمعیت طیور بومی این شهرستان در کشور را ایفا میکند.
 
 
شنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۳۱
کد مطلب: 423952
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *