۰
در دیدار با استاندار سیستان و بلوچستان مطرح شد

سفیر پاکستان: منتظر پاسخ ایران به پیشنهاد راه‌اندازی کشتی مسافربری بین کراچی و چابهار هستیم

سفیر پاکستان گفت: ایجاد و راه‌اندازی کشتی مسافربری بین کراچی و چابهار را به دولت جمهوری اسلامی ایران پیشنهاد داده‌ایم و منتظر دریافت پاسخ هستیم.
ضض
ضض
به گزارش چهاربهاران، به‌نقل از روابط‌عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، آصف علیخان درانی در جریان سفر به زاهدان در دیدار با استاندار سیستان و بلوچستان اظهار داشت: بین ایران و پاکستان همکاری و روابط خوبی در زمینه‌های اقتصادی و فرهنگی برقرار است.
سفیر پاکستان گفت: همانطور که ملت‌های دو کشور روابط دوستانه و خوبی با هم دارند ضرورت دارد که این مسئله در بخش تجارت هم تحقق پیدا کند. ترکیب دو هیئت ایرانی و پاکستانی نشان می‌دهد که هر دو کشور به دنبال تقویت جوامع و توسعه روابط تجاری و اقتصادی هستند.
درانی تصریح کرد: در این سفر از دو مرز "میرجاوه و ریمدان" بازدید خواهیم کرد تا ضمن مشاهده پیشرفت کار از نزدیک، برای تحقق توسعه روابط تجاری راهکارهای لازم اتخاذ شود.
وی تقویت ارتباطات ریلی، هوایی و جاده‌ای را مورد تاکید قرار داد و افزود: توافق درباره موضوعات فرهنگی و اقتصادی که مطرح کردید، وجود دارد و با تشکیل اتاق بازرگانی مشترک کاملا موافقم.
درانی اضافه کرد: ایجاد اتاق‌های بازرگانی مشترک بلوچستان پاکستان و اتاق بازرگانی استان سیستان و بلوچستان پیشنهاد بسیار خوبی است و من هم این توصیه را به اتاق خودمان خواهم داشت.
وی برگزاری مسابقات دوستانه ورزشی را بین تیم‌های دو کشور به ویژه ورزش کریکت به عنوان ورزش معروف منطقه مهم ارزیابی کرد و افزود: می‌توانیم همین ارتباط در حوزه ورزشی را به سایر حوزه‌ها تسری دهیم که در این رابطه با مقامات گوادر مذاکره خواهم کرد.
سفیر پاکستان گفت: هیئتی در بخش برق از پاکستان به تهران می‌آیند که در فاز نخست درخواست 1000 مگاوات داریم و در فاز دیگر به 3500 مگاوات افزایش خواهد یافت.
وی با اشاره به درخواست استاندار درباره استفاده از ظرفیت حمل و نقل ترکیبی در جهت اهداف اقتصادی و توسعه گردشگری گفت: با افزایش ارتباطات زمینی، هوایی، ریلی و دریایی موافقیم و منتظر برقراری خط پروازی "تفتان ایر" به پاکستان هستیم.
سفیر پاکستان اظهار داشت: ایجاد و راه‌اندازی کشتی مسافربری بین کراچی و چابهار را به دولت جمهوری اسلامی ایران پیشنهاد داده‌ایم و منتظر دریافت پاسخ هستیم.
درانی افزود: هدف از بازدید از بندر چابهار تسریع در برقراری روابط بین دو بندر چابهار و گوادر است.
وی خاطرنشان کرد: در بخش سیستم‌های بانکی و مالی برای رفع موانع در جهت ایجاد شعب بانکی در ایران به‌دنبال تدوین دستورالعمل هستیم.
سفیر پاکستان از طرح مباحث مشترک در قالب کمیسیون مشترک مرزی و تاکید بر تلاش منطقه‌ای در جهت رفع موانع استقبال کرد و گفت: ما ایران را بسیار جدی می‌پنداریم و به شما در این خصوص اطمینان می‌دهیم.
وی اضافه کرد: به عنوان دو ملت برادر تلاش خواهیم کرد تا اهداف منطقه‌ای را محقق کنیم.
انتهای پیام/
دوشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۲۲
کد مطلب: 423493
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *