۰
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی:

افزون بر 40 هزار نهال موز در سیستان و بلوچستان تولید شد

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: افزون بر 40 هزار نهال کشت بافت موز سالجاری در استان تولید شد.
باغات موز
باغات موز
به گزارش چهاربهاران، اردشیر شهرکی اظهار داشت: امسال برای نخستین بار نهال کشت بافت موز در سیستان و بلوچستان در مرکز تحقیقات کشاورزی در جنوب استان تولید شد این در حالی است که این نهال ها سالهای گذشته از استان های تهران و اصفهان تامین شده بود.
وی با بیان اینکه هم اینک حدود پنج هزار هکتار از باغات سیستان و بلوچستان به تولید موز اختصاص دارد گفت: تولید نهال کشت بافت موز با توجه به فراهم بودن شرایط آب و هوایی استان برای تولید موز کمک قابل توجه ای به توسعه این باغات و در نتیجه تحقق اقتصاد مقاومتی در منطقه می کند.
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان افزود: این استان با تولید سالانه بیش از 120 هزار تن موز رتبه نخست تولید این محصول را در کشور به خود اختصاص داده است.
هم اینک در بیش از 200 هزار هکتار از زمین های کشاورزی سیستان و بلوچستان محصولات زراعی و 80 هزار هکتار از باغ های استان انواع میوه های گرمسیری، نیمه گرمسیری و سردسیری تولید می شود.
استان سیستان و بلوچستان از آب و هوای متنوعی برای کشت انواع محصولات کشاورزی برخوردار است بگونه ای که جنوب این استان شامل چابهار، کنارک، نیکشهر، سرباز، قصرقند، فنوج، ایرانشهر و دلگان توانمندی زیادی در تولید میوه های گرمسیری و نیمه گرمسیری(موز، انبه، پاپایا، گوواوا، مرکبات، انجیر، مرکز استان شامل خاش و میرجاوه و زاهدان میوه های سردسیری و شمال استان (زابل، هیرمند، زهک، نیمروز و هامون) غلات و حبوبات و میوه هایی چون هندوانه، انگور زودرس یاقوتی و خربزه تولید می شود.
شنبه ۱۹ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۲۸
کد مطلب: 422994
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *